نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 19:16

آمادگی برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در لرستان

خرم‌آباد- رئیس بنیاد مستضعفان کشور از آمادگی این نهاد برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در لرستان خبر داد.

گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به افتتاح دو واحد نیروگاه گازی با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات در خرم آباد، اظهار داشت: برای چرخه ترکیبی این نیروگاه، واحد بخار لازم بود که در این راستا مجوز آب آن را از استان گرفتیم و کار تولید بخار را در این نیروگاه انعقاد قرارداد کردیم.

وی عنوان کرد: نیروگاه خرم آباد، یکی از سریع‌ترین نیروگاه‌هایی است که واحد بخار آن ساخته، نصب و به بهره برداری می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه ما به وعده خود در زمان بندی و سرمایه گذاری در این نیروگاه عمل کردیم، گفت: در مجموع برای سه واحد این نیروگاه ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری کرده است.

فتاح، بیان داشت: این نیروگاه کاملاً بومی و ایرانی ساخته شده و از ظرفیت نیروهای بومی و ایرانی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه الان خرم آباد و استان لرستان ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی دارد، گفت: این می‌تواند تکرار شود، ما اعلام می‌کنیم که آماده هستیم همین بستر را تکرار کنیم و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، ادامه داد: پست، زمین، مجوز و خط انتقال در این رابطه پیش بینی شده، یک نگرانی در بحث تأمین آب آن داریم که قرار شد مسئولان استان بررسی کنند و به ما اعلام کنند.

فتاح، گفت: اگر این امکان فراهم شد در همین مکان این ۵۰۰ مگاوات نیروگاه را احداث می‌کنیم، اگر به هر دلیلی این امکان فراهم نشد، ما ۵۰۰ مگاوات نیروگاه را در جای دیگر استان آماده هستیم که سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار در این رابطه بنیاد مستضعفان است و دولت نیست، در این راستا نگران بودجه و اعتبار آن نیستیم، بیان داشت: صبحت هایی با مدیرعامل مپنا داشته ایم، کاملاً در این رابطه آمادگی دارند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، گفت: الان در وقت غیر پیک مصرف و از پاییز به بعد این نیروگاه تمام مصرف لرستان را جواب می‌دهد، فقط در تابستان چون مصرف بالا می‌رود ممکن است کم بیاورد که از نیروگاههای آبی و یا شبکه استفاده می‌شود.

فتاح، افزود: اگر ۵۰۰ مگاوات را به صورت حرارتی ایجاد کنیم، ۱۰۰ درصد لرستان خودکفا می‌شود و می‌تواند به شبکه برق استان‌های دیگر هم کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228554

مهمترین اخبار ایران و جهان: