نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 10:59

وزیر دارایی اتریش به ازبکستان سفر می‌کند

وزیر دارایی اتریش روزهای 16 و 18 می به منظور شرکت در نشست شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا در شهر «سمرقند» به ازبکستان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ماگنوس برونر» وزیر دارایی اتریش روزهای 16 و 18 می به منظور شرکت در نشست شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا در شهر «سمرقند» به ازبکستان سفر می‌کند.

«آباد فیض‌الله‌یف» سفیر ازبکستان در اتریش با «ماگنوس برونر» وزیر دارایی اتریش دیدار کرد.

در این دیدار طرفین همکاری‌های دوجانبه در بخش بانکی و مالی و همچنین همکاری در چارچوب موسسات مالی بین المللی را بررسی کردند.

برونر در این دیدار اظهار داشت: برنامه ریزی شده روزهای 16 و 18 می در چارچوب حضور در نشست شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا در شهر «سمرقند» به ازبکستان سفر کند.

وزیر دارایی اتریش خاطرنشان کرد که شخصاً ریاست سی و دومین نشست سالانه شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا را بر عهده خواهد داشت.

نشست سالانه شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا روزهای 16 و 18 می در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود. پیش بینی می‌شود در این مراسم حدود 2000 نماینده دولت‌های خارجی، روسای شرکت‌های فراملی، روسای مؤسسات مالی و بانک‌های بین المللی، کارشناسان زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، مالی و فناوری، نمایندگان رسانه‌های خارجی حضور پیدا کنند.

موضوع اصلی این نشست سرمایه گذاری در تامین پایداری اقتصاد خواهد بود. برنامه ریزی می‌شود در چارچوب این نشست بحث و بررسی‌ها در مورد تنظیم اقدامات مبنی بر رفع چالش‌های پیش‌روی کشورهای عضو بانک برگزار شود. در این نشست همچنین وضعیت اقتصاد کلان، نقش بخش خصوصی و دولت در توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر، روابط بین منطقه‌ای، همگرایی اقتصادی، امنیت غذایی، دیجیتالی سازی و دیگر موضوعات بررسی خواهد شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210854

مهمترین اخبار ایران و جهان: