نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 13:45

پرداخت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پاداش به سوادآموزان استان فارسی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با هدف تشویق بی‌سوادان به سوادآموزی، مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پاداش به سواد آموزان استان فارسی قبول شده در کلاسهای سوادآموزی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید احمدی گفت: در راستای تشویق بی‌سوادان به امر مقدس سوادآموزی و بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران درسال ۱۳۹۳، سازمان نهضت سوادآموزی ملزم به پرداخت پاداشی معادل «۲۰ درصد» از سرانه هزینه تمام شده از محل اعتبارات مصوب، به سوادآموزان قبول شده دوره سوادآموزی است.

وی افزود: اجرای این مصوبه از تاریخ ابلاغ تنها برای یک سال انجام شد و به دلایلی از جمله محدودیت های مالی و تخصیص های لازم، اجرای این مصوبه از سال ۱۳۹۴ به مدت ۸ سال متوقف شد.

احمدی تصریح کرد: با پیگیری های صورت

گرفته از سوی سازمان نهضت سوادآموزی در سال گذشته با طرح موضوع مطالبات سواد آموزی در بیست و ششمین جلسه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی که آن هم پس از «۷ سال» با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد؛ بخشی از اعتبارات سال قبل سازمان در پایان سال بابت تسویه بدهی طرح تشویق تخصیص یافت.

وی ازمساعدت بانک مرکزی در احصا مشخصات ذینفعان خبر داد و افزود: اجرای این مصوبه صرفاً برای سوادآموزان قبول شده گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که در بخش اول پرداخت قبول شدگان سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است لذا به ازای هر سال به ترتیب ۱ میلیون ۷۰۰ هزار ریال و ۲ میلیون ریال و ۲میلیون و ۱۰۰هزار ریال به حساب سوادآموزان واریز شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: سواد آموزان واجدشرایط سال های مذکور که به دلیل نداشتن شماره شبای بانکی، مسدود بودن حساب و یا به هر دلیل دیگری موفق به دریافت پاداش مذکور نشده اند با مراجعه به واحدهای سوادآموزی شهرستان ها و مناطق نسبت به ثبت شماره حساب و شبای بانکی در سامانه سواد آموزی اقدام کنند لذا در صورت تامین اعتبار در مراحل بعد نسبت به واریز مبلغ تشویقی به حساب این افراد اقدام خواهد شد. 

وی ادامه داد:چنانچه سواد آموزانی پاداش خود را دریافت نکرده اند کد ملی خود را به سرشماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال نمایند، تااز دلایل واریز نشدن مبلغ پاداش به حسابشان مطلع شوند.

پایان خبر/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211354

مهمترین اخبار ایران و جهان: