نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 13:53

عواقب و آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر اطلاع‌رسانی شود

استاندار اردبیل با بیان لزوم تقویت فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، خواستار برنامه‌سازی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های مختلف در خصوص عواقب و آسیب‌های اعتیاد و آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: هزینه آسیبی که اعتیاد به مواد مخدر به خانواده‌ها و جامعه می‌زند، قابل جبران نیست و هر چه بر میزان اقدامات و کمک‌ها برای مقابله با این آسیب افزوده شود، لازم و دارای اهمیت است.

وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها باید در راستای تجهیز کمپ‌های ترک اعتیاد و تأمین مکان مورد نیاز برای اقدامات درمانی و بهبودی معتادان، مساعدت و همکاری لازم را انجام دهند و روند اقدامات در این زمینه پیگیری می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: تجهیز مراکز درمانی و توانمندسازی معتادان به فعالیت شغلی مهم بوده و لازم است این مراکز با کمک شهرداری‌های دارای درآمد در شهرستان‌ها تجهیز و اقدامات درمانی و توانمندسازی انجام شود.

هفته مبارزه با مواد مخدر فرصتی برای ارائه محتوای آگاهی‌بخش درباره عواقب اعتیاد

عاملی با تأکید بر انجام برنامه‌های مشارکتی فرهنگی در مدارس با همکاری فرهنگ و ارشاد و آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: در فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌ها در جهت هدایت دانش‌آموزان به برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی انجام شود تا فرصت‌های تهدیدآمیز کاهش یابد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، گفت: با توجه به نزدیک شدن به هفته مبارزه با مواد مخدر، این هفته فرصتی برای یادآوری ایثارگری شهدای مبارزه با مواد مخدر است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در این هفته دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های مردم‌نهاد با برپایی نمایشگاه‌هایی با محتوای عواقب اعتیاد به مواد مخدر و پیام‌های آگاهی‌بخش در نقاط پرتردد شهرها می‌توانند در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد تأثیرگذار باشند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246898

مهمترین اخبار ایران و جهان: