نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 13:53

جشنواره گلاب‌گیری البرز پایان یافت/ بازدید بیش از ۱۸۰ هزار نفر

کرج- معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از پایان جشنواره گلاب‌گیری در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی مروارید خبر داد.

شهرام علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان جشنواره گلاب‌گیری در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی مروارید گفت: در مجموع بیش از ۱۸۰ هزار نفر در طول فرایند برگزاری جشنواره از آن بازدید کردند و با استقبال خوبی مواجه بود.

وی اظهار کرد: این جشنواره که از ۲۵ اردیبهشت آغاز شده بود تا ۱۰ خرداد در محوطه مجموعه فرهنگی-تاریخی مروارید ادامه داشت.

به گفته معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز این اقدام برای اولین سال با گلاب‌گیری سنتی و به صورت کاملاً زنده در محوطه کاخ مروارید برگزار شد تا علاقه‌مندان قادر به دیدن تمام مراحل کار باشند.

وی ادامه داد: غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها با محوریت خوراک از استان‌های مختلف مانند زنجان، یزد، همدان، تبریز و… در حاشیه این جشنواره به ارائه محصولات پرداختند و همچنین اجرای موسیقی محلی نواحی و آئین‌های محلی اقوام برای ایجاد نشاط اجتماعی در این جشنواره برپا بود.

علی‌محمدی افزود: این جشنواره به عنوان یک رویداد گردشگری در تقویم گردشگری استان البرز به ثبت رسید و از سال‌های آینده به صورت منسجم و هدفمند برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252398

مهمترین اخبار ایران و جهان: