نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 12:52

بانک‌های خراسان شمالی به تعهد خود در پرداخت وام مسکن عمل نکردند

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به لزوم اعطای ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش مسکن، گفت: عملکرد بانک‌های استان انجام این قانون را تایید نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم قاسمی در شورای مسکن ویژه بانک‌های عامل که در اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین بخش در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مساله اعطای تسهیلات است که این روند باید رصد و بررسی دقیق شود که خوشبختانه این کار در استان شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیان کرد: برخی موانع و مغایرت‌ها در حال بررسی کارشناسی تر است و در همین راستا رفع ابهامات و مشکلات در اولویت است تا موانعی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود نداشته باشد.

دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی ادامه داد: بانک‌های عامل به صورت هفتگی گزارش دهند تا روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی بررسی و رصد دقیق شود؛ همچنین اطلاع رسانی به متقاضیان نهضت ملی مسکن برای ادامه تکمیل روند ثبت‌نام طرح انجام گیرد تا خللی در روند طرح به وجود نیاید.

وی افزود: بر اساس قانون طرح جهش تولید مسکن که توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ شد، بانک‌ها مکلفند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به طور سالانه در حوزه مسکن و ساختمان پرداخت کنند، در حالی که بررسی آمار و ارقام تسهیلات پرداختی به این حوزه گواهی عملکردی دیگر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان گفت: بانک‌ها موظف به پرداخت بخشی از تسهیلات تا یک ماه آینده هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241454

مهمترین اخبار ایران و جهان: