نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 15:51

میراث گرانبهای فرش دستباف قم حفظ شود

قم- نماینده قم در مجلس با تقدیر از تلاش فعالان عرصه فرش دستباف گفت:: فرش دستباف قم در کشورهای مختلف جایگاه خوبی دارد و باید تلاش شود این میراث گرانبها در ابعاد مختلف کیفی و کمی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در مراسم روز ملی فرش در قم اظهار داشت: صنعت فرش به خصوص فرش دستباف ابریشم قم جایگاه مهمی دارد و انتظار می‌رود که فعالان این عرصه نظرات خود را در راستای بهبود وضعیت این صنعت ارائه دهند تا در مجلس شورای اسلامی آن را مطرح و دنبال کنیم و در صورت نیاز؛ قوانینی در این زمینه به تصویب برسد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین در راستای حمایت از صنعت فرش بسیار مهم و اثربخش است ابراز داشت: فرش دستباف ایران به خصوص فرض دستباف قم دارای شهرت جهانی است و تلاش می‌شود در راستای تصویب برنامه هفتم حمایت‌های لازم از این صنعت صورت گیرد.

وی با تقدیر از تلاش همه فعالان عرصه فرش دستباف قم عنوان داشت: فرش دستباف قم در کشورهای مختلف جایگاه خوبی دارد و باید تلاش شود تا این میراث گرانبها در ابعاد مختلف کیفی و کمی حفظ شود.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: فرش دستباف از جمله هنرهایی است که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد و نباید اجازه داد جایگاه این صنعت در کشور دچار تزلزل و خدشه شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص نمایشگاه فرش دستباف قم نیز عنوان داشت: در این زمینه باید تصمیم لازم اتخاذ شود و می‌بایست برنامه ریزی ها در جهت واگذاری با رویکرد حمایتی به صورت اقساط و یا بخشی از آن به صورت بلاعوض صورت گیرد و می‌توان از نهاد ریاست جمهوری نیز مساعدت‌هایی برای این امر را دنبال کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275254

مهمترین اخبار ایران و جهان: