نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 08:19

۶۵ هکتار از ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ قلع و قمع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از قلع و قمع ۶۵ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مرتضی زینالی، مدیرجهاد کشاورزی در شهرستان ساوجبلاغ، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساوجبلاغ، گفت: در راستای اجرای وظیفه ذاتی وفق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای سعیدآباد، رضا آباد، آران، احمد آباد و اسماعیل آباد از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ قلع و قمع شدند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح ۶۵ مورد دیوارکشی به طول حدودی ۲۱ هزار متر، ۲ باب مغازه غیر مجاز و مشاورین املاک به متراژ ۱۰۰ متر مربع، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد ۱۲ مورد به مساحت حدودی ۱۵۰۰ متر مربع، ۳۲ مورد محوطه سازی به مساحت حدودی۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع، ۱۰ مورد آلاچیق به مساحت ۴۰۰ متر مربع، بیش از ۳۶ مورد دپوی مصالح ساختمانی به مساحت حدودی ۴ هزار مترمربع و بیش از ۱۵ مورد پی کنی و گودبرداری برای ساخت استخر به مساحت حدودی ۹۰۰ مترمربع قلع و قمع و اعاده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: با قلع و قمع این ساخت وسازها، ۶۵۰ هزار مترمربع اراضی مرغوب کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

زینالی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین‌هایی که با تغییر کاربری و بصورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

وی هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی در قالب ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی را تغییر کاربری دانست و گفت: امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری‌های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری این سازمان است و گشت امور اراضی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را رصد کرده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رساند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274110

مهمترین اخبار ایران و جهان: