نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 13:22

ارائه برنامه‌های مداخله‌ای برای کاهش تلفات جاده‌ای

گرگان- استاندار گلستان گفت: ارائه برنامه‌های مداخله‌ای به منظور کاهش تلفات فوتی و جرحی در تصادفات درون و برون‌شهری این استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد زنگانه صبح شنبه در نهمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل مشترک با جلسه شورای ترافیک استان اظهار کرد: ضرورت دارد برنامه‌های مداخله‌ای بر اساس علل فوت و مجروحیت در نقطه و مکان مشخص باشد تا در این جلسات به تصویب برسد.

وی کنترل و کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای در استان را از اهداف سال جاری دانست و گفت: این جلسات در واقع با جان مردم ارتباط مستقیم دارد و به جهت اهمیت این موضوع ارائه روش‌های مداخله‌ای برای کاهش الزامی است.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از جان باختن ۲۹ نفر در نوروز امسال در این استان خبر داد.

سیدمهدی مهیایی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد جان باختگان مربوط به موتورسواران و ترک نشینان آنان و عابرین پیاده بود که ضرورت دارد برای کاهش این آمار برنامه ریزی عملیاتی و کاربردی اساسی انجام شود.

مهیایی ادامه داد: در کاهش تلفات ناشی از تصادفات درون شهری میزان فوت شدگان این حوادث در گلستان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشته که این آمار کاهشی استان را در میان استان‌های برتر قرار داده است.

معاون استاندار گلستان گفت: از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور ۹۵ نقطه در گلستان قرار دارد که این تعداد نقاط حادثه‌خیز، گلستان را به عنوان دومین استان حادثه‌خیز کشور قرار داده است.

گفتنی است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نیز در این جلسه گفت: این کمیسیون در سال گذشته ۱۳ جلسه برگزار کرده که ماحصل آن ۸۰ مصوبه بوده که از این تعداد ۷۵ مصوبه اجرایی شده و سه مصوبه به صورت مستمر همچنان در حال اجرا شدن است.

عادل مصدقی افزود: در تلاش هستیم دو مصوبه دیگر که یکی مربوط به تهیه و خرید ماشین آلات و دیگری بررسی وضعیت عملکردی اورژانس بیمارستان‌های استان بوده، اجرایی شود.

وی بیان کرد: در بخش تهیه و خرید ماشین آلات از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به این استان ۶۰۰ میلیارد ریال مصوبه داشتیم که هفته گذشته ۵۰ درصد آن تخصیص یافت.

وی یادآور شد: آگهی مربوط به خرید بیل مکانیکی و لودر در سایت مربوطه بارگذاری شده اما گریدر به علت موجود نبودن در کشور تا حدودی تهیه آن با مشکل مواجه شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با بیان این که راکب و ترک نشین موتور و عابر پیاده با ۴۵ فوتی بیشترین آمار را از ابتدای سال جاری تاکنون در حوادث ترافیکی این استان داشته‌اند، گفت: در بازه زمانی مشخص شده ۷۸ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که این آمار سال گذشته ۶۸ نفر بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1274854

مهمترین اخبار ایران و جهان: