نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 10:37

حمایت از مظلومان دستور اکید قرآن کریم است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حمایت از مظلومان دستور اکید قرآن کریم و سیاست مهم ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح سه شنبه در ابتدا درس خارج اظهار داشت: مومن در پیشگاه خداوند مقام ویژه و بالایی دارد و خداوند او را با بلاهای دنیوی امتحان می‌کند و سپس روح او را از هر عضو بدنش جداگانه خارج می‌کند و مومن خدا را در مقابل این اعمال شکرگزاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سختی‌های مرگ گفت: برای بعضی انسان‌ها مرگ سخت است و برای بعضی‌ها مرگ راحت است که این به شرایط انسان در دنیا بستگی دارد.

وی با اشاره به احادیثی از ائمه معصومین (ع) افزود: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند دنیا برای مومنین محل بلا است و همچنین امام باقر (ع) می‌فرماید خداوند برای مومنین هدایایی می‌فرستد که شامل بلاها در دنیا است و خداوند او را در دنیا مورد حمایت قرار می‌دهد همانگونه که پزشک مریض خود را مورد حمایت قرار می‌دهد.

امام جمعه اراک با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: خداوند مومن را از بلاهای دنیا در امان قرار نداده ولی او را از بلاهای آخرت در امان قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حمایت از مظلومان و برائت جستن و دوری از ظالمین از دستورات مهم قرآن کریم است و بنای جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از مظلومان است و ملت ایران در طول سال‌های انقلاب پشتوانه محکم این سیاست بوده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199354

مهمترین اخبار ایران و جهان: