نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 16:00

جشنواره زردآلو در زرند برگزار می‌شود

دبیر ستاد «زرند شهر جشنواره‌ها» از برگزار جشنواره زردآلو در روستای باب‌تنگل این شهرستان در روز جمعه 19 خردادماه جاری خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمد ایزدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند امروز در حاشیه بازدید از روستای باب‌تنگل با اشاره به نقش جشنواره‌ها در قطع دست واسطه‌ها از دسترنج کشاورزان اظهار داشت: زمان برداشت محصولات روستایی کوتاه است، اما یک سال باید برای ثمردهی تلاش طاقت‌فرسا انجام دهند و این انصاف نیست که یک عده دلال در این مقطع، با دلالی، بیش از آنچه که باید نصیب کشاورز شود، سود ببرند.

 وی ادامه داد: هرچه جلوتر می‌رویم به تاثیر مثبت تقویم جشنواره‌ها در رونق بخشیدن به کسب‌وکارهای روستایی بیشتر پی می‌بریم و چه چیزی بهتر از این که با برگزاری جشنواره‌های شاد و متنوع، هم دست دلال از دسترنج کشاورز قطع می‌شود و هم کشاورز به سود بهتری می‌رسد و از آن طرف، متقاضیان و خریداران هم با قیمت‌های پایین‌تر از بازار محصولات بسیار باکیفیت‌تر خریداری می‌کنند.

 رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند هم گفت: خوشبختانه امسال محصول زردآلو نسبت به سال قبل از نظر کمی وضعیت به مراتب بهتری دارد و البته این محصول در اکثر روستاها و آبادی‌ها به ثمر می‌نشیند ولی از آنجا که در ستاد زرند شهر جشنواره‌ها پارامترهای مختلفی برای انتخاب روستاها دیده شده، این روستا انتخاب و چندین سال نیز جشنواره برگزار می‌شود.

 محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند هم اظهار داشت: روستای باب‌تنگل به‌عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است و بخش مهمی از مسیر گردشگری حوزه شرقی زرند، رودخانه و تنگل قدمگاه و مزارع انبوه این روستا است.

دبیر ستاد "زرند شهر جشنواره‌ها" خاطرنشان کرد: بنا به درخواست شورای اسلامی باب‌تنگل و دهیار روستا، به‌دلیل اینکه اعلام کرده بودند که جشنواره زردآلو با یک هفته تاخیر برگزار شود تا تمام محصول کشاورزان به ثمر برسد، بنابراین از ۱۹ خرداد ماه تا ۲۶خرداد ماه این امکان را برای گردشگران فراهم کرده‌ایم تا ضمن لذت بردن از فضای دلنشین آبشار مصنوعی روستا، بتوانند در چیدن زردآلوی مورد نیاز نیز مشارکت کنند که قطعا لذت و حلاوت بیشتری برای گردشگران دارد و روح همکاری بین مردم را نیز بیشتر خواهد کرد.

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263510

مهمترین اخبار ایران و جهان: