نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 18:55

« ایل راه » از جمله نیازهای جامعه عشایری است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مشکلات جامعه عشایری ایل راه را از جمله نیازهای این جامعه بیان کرد و خواستار اجرایی شدن مصوبات و بهسازی راه ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر شنبه در دیدار با بسیج جامعه عشایری استان ضمن تبریک هفته عشایر و تقدیر بابت ارائه خدمات به جامعه عشایری، اظهار کرد: از ایثار، حماسه و فداکاری‌هایی که جامعه عشایر در دفاع مقدس با تقدیم ۱۱ هزار شهید (بیش از ۱۴۰ شهید عشایری مازندرانی) داشتند و همراهی‌هایی که در این ۴ دهه و اندی با نظام جمهوری اسلامی دارند صمیمانه تشکر داریم‌.

وی افزود: جامعه عشایر از کم تنش‌ترین جوامع هدف ما در ایران اسلامی بزرگ هستند و زندگی آرام، ساده، حلال، باصفا، در بستر طبیعت و آسمان صاف و بی ریا دارند و تنش‌ها و جرم رفتاری‌ها و جرم پیشگی‌هایی که گاه در جاهای دیگر دیده می‌شود و همچنین آسیب‌های اجتماعی در این جامعه بسیار اندک است.

آیت الله محمدی لائینی با تقدیر از تلاش‌های بسیج عشایری در حوزه‌های مختلف به جامعه عشایری به‌خصوص در حفظ و تقویت فضای ارزشی و انقلاب گفت: جامعه عشایری باید جوانان و نوجوانان عشایری را به‌کارگیری و توجیه کند اما این که این جامعه دارای سلسله مشکلاتی هستند برای ما ناگوار است.

امام جمعه ساری با تاکید بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات جلسه قبل رابطه با عشایر، عنوان کرد: مسئولان محلی را مسئول پیگیری مصوبات خواهیم کرد و مسئله جاده هم یک نیاز است که انشالله پیگیری خواهیم کرد.

این مسئول خواستار تشکیل کمیته پیگیری مصوبات شد و اذعان کرد: برای ما حفظ منابع طبیعی و انفال مهم است و به نظر ما جامعه عشایری بهترین حافظان و مدافعان طبیعت هستند که باید به آن اعتماد کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225510

مهمترین اخبار ایران و جهان: