نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 10:55

۷۲ دانش‌آموز البرز به مسابقات کشوری قرآن و عترت راه یافتند

کرج- رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: ۷۲ دانش‌آموز این استان به چهل و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی خانمحمدی اظهار کرد: ۷۲ دانش‌آموز این استان به چهل و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافت.

‌وی افزود: ۸۰۰ دانش‌آموز در مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز شرکت کردند که از این تعداد ۷۲ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری در تیر و مرداد ماه سال‌جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله استانی این مسابقات با حضور دانش آموزان دختر و پسر متوسطه در بخش آوایی (قرائت تحقیق، مداحی، اذان، دعاخوانی، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل قرآن کریم) و در بخش پژوهشی (تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، گفتمان مهدوی، انشای نماز) برگزار شد.

خانمحمدی با بیان اینکه در مرحله آموزشگاهی این مسابقات بیش از ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، یادآور شد: در مرحله منطقه‌ای نیز بیش از ۱۵ هزار نفر شرکت کردند.

وی ادامه داد: مرحله استانی این دوره از مسابقات به مدت چهار روز و با حضور ۷۰ نفر از داوران متخصص و مجرب در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده و حوزه علمیه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج عمومی فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان ذکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224254

مهمترین اخبار ایران و جهان: