نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 13:52

مقابله با تغییر کاربری ۲۴۲ هکتار از اراضی زراعی در چهارباغ

چهارباغ- دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با اعلام جزئیات اقدامات مقابله با تغییر کاربری در وسعت ۲۴۲ هکتاری در این حوزه قضایی، ارزش اراضی را ۱۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

‌شاپور صفری دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با اعلام آزادسازی ۲۴۲ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در این حوزه قضائی گفت که اقدامات منتهی به این آزادسازی‌ها در دو عملیات جداگانه و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شده است.

وی افزود: در یکی از این آزادسازی که وسعت ۱۱۹ هکتاری را شامل می‌شد در «خیابان والی‌نژاد» بخش مرکزی چهارباغ در موارد متعددی از جمله دیوارکشی ۴۸ مورد، ویلا و بنای درحال ساخت پنج مورد، محوطه سازی ۳۰ مورد، دپوی مصالح ۲۰ مورد، استخر ۵ مورد، آلاچیق دو مورد با ورود دادستانی انجام و از تغییر کاربری به ارزش ۶۵۵ میلیارد تومان جلوگیری به عمل آمد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ دیگر آزادسازی انجام شده را به وسعت ۱۲۳ هکتار در اراضی «روستای قوهه» بخش مرکزی این حوزه قضائی بیان کرد و متذکر شد: در این عملیات نیز در مورد دیوارکشی به تعداد ۵۵ مورد، بنای غیر مجاز و ویلای در حال ساخت ۱۲ مورد، دپوی مصالح ۲۵ مورد، استخر ۹ مورد، محوطه سازی ۳۵ مورد، آلاچیق هفت مورد اقدامات پیشگیرانه برای مقابله به تغییر کاربری به انجام رسید.

وی ارزش آزادسازی اخیر را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی مجموع آزادسازی‌های انجام شده در دو عملیات جداگانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال در اراضی‌ای به وسعت ۲۴۲ هکتار بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235354

مهمترین اخبار ایران و جهان: