نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 00:15

نبی: یکی از دلایل متضرر شدن باشگاه نداشتن بخش حقوقی است

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: یکی از دلایل متضرر شدن باشگاه‌ها نداشتن بخش حقوقی ثابت است‌.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی محمد نبی درمورد. بودجه بندی باشگاه‌های لیگ برتری، اظهار داشت:  دستور العملی که به عنوان ناظر بر قراردادهای بازیکنان و کادرهای فنی تهیه شده با توجه به بررسی سازمان‌های بازرسی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور بوده است. با توجه به اینکه زمینه حضور بازیکنان و مربیان در تیم‌های مختلف در سال‌های اخیر. حاشیه‌های مختلفی داشته و سبب شده بیشتر باشگاه‌ها در بحث قراردادی متضرر شوند.

وی افزود: در کنار این مسئله اعتبار قرارداد در این دستورالعمل مدنظر است. به این معنا که باید بحث حقوقی و مالی را ببینید. اگر خاطرتان باشد برخی بازیکنان خارجی وارد ایران می‌شدند که تست‌های کلینیکی و پاراکلینیکی نمی‌دادند. سپس باشگاه متوجه می‌شد این نفرات مشکل آمادگی جسمانی دارند. لذا در این دستورالعمل آمده اعتبار قرارداد باید به شکلی باشد که این بخش‌ها دیده شود و باشگاه‌ها باید به مسیری بروند که این را انجام بدهند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله مواردی مثل عدد و رقمی که در باشگاه‌ها هزینه می‌شود، توجه نکردن‌شان به آکادمی و تیم‌های پایه را داریم‌. گاهی مواقع یک باشگاه کل بودجه‌اش را فقط صرف تیم بزرگسالان می‌کند. یعنی تیم‌های پایه در این مسیر نمی‌توانند تولید داشته باشند. در این حالت باشگاه به سمت تیمداری می‌رود و دیگر باشگاه نیست. باید بودجه را طوری ببینند که شامل تمام رده‌های باشگاه شود. در کنارش سازمان لیگ با توجه به وظایف ذاتی‌اش، می‌تواند توسط بازرسان خود انحراف از بودجه را بررسی کند. مجمع باشگاه هم به عنوان اساس باشگاه باید در جریان مسائل داخل آن قرار بگیرد.

نبی عنوان کرد: یکی از دلایل متضرر شدن باشگاه‌ها، نداشتن بخش حقوقی و مشاور حقوقی ثابت است. یعنی فقط از حقوقدانانی استفاده می‌کنند که اصلا درست نیست‌.  باید باشگله بخش حقوقی داشته باشد که به صورت تمام وقت در اختیارش باشد‌.

ادامه دارد ... 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234410

مهمترین اخبار ایران و جهان: