نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 23:13

استاندار خراسان جنوبی: در توزیع اعتبارات استانی شاخص محرومیت پررنگ‌تر دیده شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: در توزیع اعتبارات استانی شاخص محرومیت در شهرستان‌ها پررنگ‌تر دیده شود تا شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت سه‌شنبه شب با بیان این مطلب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اعتبارات سال جاری در نیمه خردادماه ابلاغ می‌شود و درخواست ما این است که در توزیع اعتبارات موضوع عدالت مدنظر مسئولان متولی قرارگیرد.

وی با ذکر این نکته که اعتبارات استانی براساس سه شاخص محرومیت، جمعیت و وسعت توزیع می‌شود، بیان کرد: درخواست ما از مسئولان متولی این است که شاخص محرومیت را پررنگ‌تر ببینند.

استاندار اظهار داشت: در تدوین برنامه توسعه دانش بنیان استان دانشگاه‌ ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های متولی در استان هم افزایی لازم را داشته باشند تا سند خوبی با استفاده از هم ظرفیت‌ها و به نفع توسعه خراسان جنوبی تهیه و تدوین شود.

قناعت افزود: تدوین برنامه توسعه دانش بنیان با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دنبال شود تا سندی خوب، جامع و کامل تدوین شده و همه ظرفیت‌های استان در آن مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به رونمایی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، از مسئولان استانی خواست بررسی دقیقی در خصوص ظرفیت‌های این برنامه داشته باشند تا خراسان جنوبی از ظرفیت‌ های قانونی آن سهم‌بری و انتفاع بیشتری داشته باشد.

قناعت به اقدامات تروریستی در منطقه سروان و شهادت پنج جوان مرزبان در این حادثه اشاره کرد و گفت: جا داشت که شخصیت‌های شاخص فرهنگی، سینمایی، ورزشی و دانشگاهی در سطوح ملی این حادثه را محکوم می‌کردند و ابراز همدردی باخانواده آنان داشتند.

شایان ذکر است: بررسی تصویب شاخص‌های توزیع اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال 1402، بررسی و تصویب فهرست دهیاری‌ های مشمول شرایط آیین نامه اجرایی تبصره ماده یک قانون بر درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ ها، ارائه گزارش پرداختی به شهرداری‌ های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره‌کل امور مالیاتی استان، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده و بررسی موضوع تدوین برنامه توسعه دانش بنیان استان پنج دستورکار شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی بود.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234354

مهمترین اخبار ایران و جهان: