نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1403 - 15:46

انتخاب ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی

دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان در امر مردمی‌سازی دولت از انتخاب ۵۰ طرح و ایده استان در طرح ملی «شهریاران» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا جعفری اظهار داشت: طرح ملی شهریاران همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان نیز آغاز شد که در نهایت و پس از اتمام مهلت قانونی تعیین شده جهت شرکت، سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان با ثبت 10هزار و 816 ایده و اقدام با مشارکت مردم در رده های بالای کشوری قرار گرفت و در مرحله دوم نیز 677 طرح به مرحله داوری رسید که شامل 406 ایده و 271 اقدام بود.

وی گفت: تمامی طرح‌های معرفی شده و قابل قبول پس از داوری مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان 677 مورد تایید شده، 50 مورد شامل 18 اقدام و 32 ایده به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد.

جعفری تصریح کرد: از میان این 50 طرح نیز بخش عمده‌ای به حوزه ضعف در زیرساخت‌ها با تعداد 19 مورد بود که در ادامه نیز محور چالش‌های مرزی(امنیتی، ورود غیرقانونی اتباع، انواع قاچاق و ...) با 15 مورد در رده دوم قرار گرفته است.

دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در بخش‌های بیکاری(سوء مدیریت در گسترش صنایع و کم توجهی به ظرفیت‌های طبیعی استان نظیر مرز، دریا، معادن و کشاورزی) و مشکلات آبی نیز به ترتیب هفت و دو ایده و طرح به ثبت رسید و هفت مورد دیگر مربوط به سایر محورها بود که از سیستان و بلوچستان تایید و به عنوان برتر انتخاب شد.

وی افزود: زود بازده بودن، استفاده از ظرفیت مردم در اجرا و مراحل انجام کار و واسپاری امورات به دست مردم، توجه به وظیفه اصلی دولت که نظارت و پشتیبانی و تسهیل‌گری است و عام‌المنفعه بودن و گروهی بودن ایده‌ها و اقدامات به شکلی که شخصی و موردی نباشد جزو شاخصه های اصلی این انتخاب بوده که خوشبختانه جوانان و حلقه‌های میانی این استان موفق شدند 50 طرح و ایده برتر را به نام خود ثبت کنند.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1702537

مهمترین اخبار ایران و جهان: