اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاهی‌ها یک‌صدا «محو اسرائیل» را فریاد زدند

تجمع خودجوش مردم کرمانشاه در پی محکوم کردن جنایت جنگی و حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه مقابل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی و برخی مدارس کرمانشاه برگزار شد.

کرمانشاهی‌ها یک‌صدا «محو اسرائیل» را فریاد زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در پی جنایت جنگی و حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه و نسل‌کشی مردم مظلوم و کشته شدن صدها زن و مرد بی‌گناه، امروز تجمع خودجوش مردم کرمانشاه در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی و برخی مدارس کرمانشاه برگزار شد.

جمعیت انبوهی از زنان، مردان، جوانان، مسؤولان کرمانشاه امروز با مشت‌های گره کرده از عمق وجود «فریاد مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» را فریاد زدند.

 

*جامعه پزشکی کرمانشاه حمله به بیمارستان غزه را محکوم کردند

اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها به خصوص کادر درمان نیز همزمان با دیگر مردم کرمانشاه انزجار خود را از رژیم کودک‌کش اسرائیل به جهانیان اعلام کردند.

رضا منصوری، مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه این تجمع به خبرنگار فارس، گفت: سال‌هاست که شاهد جنایات این رژیم کودکش هستیم که متأسفامه شاهد حمایت تمام ظالمین جهان از این‌ها هستیم.

 

وی ادامه داد: بیمارستانی که شب گذشته توسط این رژیم منفور بمباران شد برخلاف تمام قوانین و اصول اولیه بشری و انسانی بود.

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: براساس کنوانسیون ژنو که یک قانون جهانی است هیچ کسی حق کوچکترین تعرض به مراکز درمانی را ندارد، ولی ما امروز شاهد هستیم علاوه بر اینکه از اعزام و ارسال ملزومات اولیه و دارویی جلوگیری می‌کنند، بیمارستان‌ها هم بمباران می‌کنند. 

وی گفت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای کمک به مردم غزه اعلام آمادگی کردند و عاجزانه تقاضا دارند که به مردم غزه بپیوندند و دربحث درمان کمک کنند.

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار کرد: خبر حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه نشان دهنده خوی درنده بودن و کودک‌کشی و حمله به مردم بی‌دفاع است.

 

 

وی ادامه داد: استان کرمانشاه این جنایت را لمس کرده؛ در دوران جنگ تحمیلی از طرف رژیم بعثی عراق در عملیات مرصاد شاهد حمله به بیماران بیمارستان اسلام آبادغرب بودیم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق کنوانسیون بین‌المللی همیشه باید امنیت و سلامت کادر درمان برای کمک به زخمی‌ها، افراد مصدوم و مددجو محفوظ بماند، اما این جنایت تنها از حکومت‌های دست نشانده ابرقدرت‌ها به خصوص آمریکا بر می‌آید؛ این کار محکوم است نباید ادامه پیدا کند.

 

قلعه‌سفیدی تصریح کرد: از طرف جامعه پزشکی کشور و استان به عنوان اورژانس کرمانشاه این حادثه را محکوم می‌کنیم.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نیز با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین و غزه با ابزار همدردی با مردم فلسطین، اظهار کرد: امروز همزمان با سرتاسر کشور در مدارس عزای عمومی اعلام شده و دانش‌آموزان برنامه‌های خاصی را در راستای همبستگی با مردم  غزه در سطح مدارس انجام دادند 

وی ادامه داد: تجمع دانش‌آموزان استان در حمایت از غزه و فلسطین به صورت نمادین در دبیرستان نمونه دولتی بعثت کرمانشاه با نواختن زنگ صدای مقاومت آغاز شد و دانش‌آموزان یک‌صدا مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند.

 

گفتنی است، نظیر این مراسم در دیگر شهرستان استان کرمانشاه برگزار شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول