اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه بلاروس خواستار استفاده از تجارب ایران در مقابله با تحریم‌ها شد

وزیر خارجه بلاروس امروز در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تحریم‌های غیرقانونی، خواستار استفاده از تجارب ایران در این زمینه شد.

وزیر خارجه بلاروس خواستار استفاده از تجارب ایران در مقابله با تحریم‌ها شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۲۱ اسفند ماه در دیدار «سرگئی آلینیک» وزیر امور خارجه بلاروس در تهران طیف وسیعی از زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، کنسولی و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر قرار داد. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافقات صورت گرفته بین دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، خواستار تسریع در اجرای آنها به منظور افزایش مبادلات تجاری، انجام طرح‌های مشترک صنعتی و همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت شد. 

وزیر خارجه بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تحریم‌های غیرقانونی، خواستار استفاده از تجارب کشورمان در این زمینه شد. 

 

وی همچنین با اشاره به روند رو به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور بر علاقه‌مندی بلاروس برای استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقلی کشورمان به منظور ترانزیت محصولات صادراتی خود به بازارهای جهانی تأکید کرد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت تسهیل امور کنسولی تجار و رانندگان ترانزیت دو کشور تأکید کردند.

گزارش از علیرضا کریمی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول