اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش نیروهای ویژه آمریکا و هند در بحبوحه تشدید تنش چین با تایوان

همزمان با تشدید تنش چین با تایوان، نیروهای ویژه هند و آمریکا در حال برگزاری رزمایش هستند.

رزمایش نیروهای ویژه آمریکا و هند در بحبوحه تشدید تنش چین با تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش چین با تایوان، نیروهای ویژه ایالات متحده و هند در حال اجرای رزمایشی با تمرکز بر پشتیبانی هواپیماهای جنگنده هستند.

به نوشته روزنامه «هندوستان تایمز» منابع دفاعی هند گفتند که این رزمایش‌ در مراکز آموزشی نیروهای ویژه انجام می‌شود. این منابع هندی گفتند که این  رزمایش بر پشتیبانی از عملیات هواپیماهای جنگنده ازجمله تعیین اهداف در مناطق خط مقدم توسط لیزر متمرکز شده است تا بمب‌های هدایت شونده دقیق بتوانند به اهداف تعیین شده با دقت برخورد کنند. نیروی هوایی آمریکا قصد دارد از جنگنده‌های «اف-۱۶ ایگل» در این رزمایش استفاده کند.

این درحالی است که نیروی هوایی هند در تلاش برای تقویت خود  است و اخیرا تمریناتی را در انگلیس و امارات کرده است. نیروی هوایی هند همچنین قرار است با جنگنده‌های «رافال» خود برای رزمایش چندجانبه به فرانسه برود. یونان مقصد بعدی جت‌های رزمی هند خواهد بود.

نیروی هوایی قوی‌ترین بازوی  این کشور در درگیری محتمل  با چین است. نیروهای ویژه هند نیز در قله‌های کوهستانی در بخش شرقی «لاداخ» برای پشتیبانی از هواپیماهای جنگنده و عملیات بالگردهای رزمی مستقر هستند.

چندی قبل در تداوم تنش بین هند و چین و رزمایش‌های چین در منطقه، مقام‌های هندی چین را به نظامی کردن تنگه تایوان متهم کردند.«ونتی سونگ» تحلیلگر ارشد علوم سیاسی در دانشگاه ملی استرالیا معتقد است که دهلی نو در حال ایجاد «اهرم‌های چانه‌زنی جدید» در متهم کردن چین به «نظامی‌سازی» تنگه تایوان است(جزئیات بیشتر).

ارتش هند اخیرا  پهپادهای جدیدی را در امتداد خط کنترل واقعی در شرق «لاداخ» مستقر کرده است. این پهپادها برای رصد دقیق فعالیت‌های نظامی چین در امتداد مناطق مرزی مستقر شده‌ است.

طبق گزارش رسانه‌های هند، اسکادران‌های پهپادی جدید پیشرفته با قابلیت انجام ماموریت‌های نظارتی تا دو روز، در مناطق مربوطه مستقر شده‌‌اند. منابع نظامی هند گفتند در حالی‌که یک اسکادران نزدیک بخش شرقی لاداخ مستقر شده، اسکادران دیگر در مرز «آسام-بنگال غربی» است تا بخش «سِکِم» را زیر نظر داشته باشد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول