اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن از واشنگتن خواست در امورش مداخله نکند

وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی، از ایالات متحده خواست از مداخله در امور پکن و آسیب زدن به امنیت و منافع آن دست بکشد.

پکن از واشنگتن خواست در امورش مداخله نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کین گانگ» وزیر خارجه چین در تماسی تلفنی چهارشنبه (۱۴ ژوئن) با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی از واشنگتن خواست از مداخله در امور داخلی چین و آسیب زدن به منافع آن دست بکشد. 

این تماس در آستانه سفر احتمالی بلینکن به چین که در صورت انجام، اولین سفر دیپلمات ارشد آمریکا در پنج سال گذشته به این کشور و همچنین بلندپایه‌ترین سفر یک مقام دولت بایدن خواهد بود که از زمان روی کار آمدن با پکن بر سر مسائل مختلف از ادعاهای جاسوسی تا صنعت نیمه‌رسانا اختلاف داشته است. 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سفیر چین در واشنگتن به نقل از وزیر خارجه این کشور گفت: طرف آمریکایی باید احترام بگذارد، از مداخله در امور داخلی چین، آسیب زدن به حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین به خاطر رقابت دست بردارد. 

وی افزود: امیدواریم طرف آمریکایی برای اجرای اجماع به دست آمده توسط سران دو کشور بعد از نشست بالی و هچنین تمام تعهدات مربوطه اقدام واقعی انجام دهد و با طرف چینی برای حل موثر اختلافات همکاری کند. 

این مقام چینی هچنین ابراز امیدواری کرد ایالات متحده مبادلات و همکاری را ارتقا دهد، برای اطمینان از توقف وخامت روابط دو کشور و به ثبات رسیدن و بازگشت آن به مسیر توسعه سالم و باثبات کمک کند. 

در این گفت‌وگو همچنین وزیر خارجه چین برای همتای آمریکایی خود موضع پکن در قبال تایوان و سایر موضوعات کلیدی را تشریح کرد. 

به گزارش رویترز، بلینکن هم در این تماس بر لزوم ارتباط برای جلوگیری از محاسبات اشتباه و درگیری تاکید کرد و گفت واشنگتن به مطرح کردن زمینه‌های نگران‌کننده و همکاری احتمالی با چین ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه چین هنوز جزئیات سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن را اعلام نکرده اما یک مقام آمریکایی بدون ارائه جزئیات جمعه گفت بلینکن ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در پکن خواهد بود. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول