اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برخورد 2 جت «اف-5» نیروی هوایی سوئیس حین نمایش هوایی

رسانه‌ها از سانحه برای 2 فروند جت «اف-5 ایگل» نیروی هوایی سوئیس حین تمرین برای اجرای نمایش هوایی خبر دادند.

برخورد 2 جت «اف-5» نیروی هوایی سوئیس حین نمایش هوایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز شنبه از سانحه برای ۲ فروند جت «اف-۵ ایگل» نیروی هوایی سوئیس حین تمرین برای اجرای نمایش هوایی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «ارو تایمز» ۲ فروند هواپیمای «اف-۵ تایگر» گروه نمایش هوایی نیروی هوایی سوئیس پنجشنبه گذشته، در پرواز تمرینی باهم برخورد کردندو مهارت خلبانان‌ها مانع یک فاجعه هوایی شد.

این سانحه پنجشنبه گذشته بر فراز شهر «باآر» در مرکز سوئیس رخ داد. در این پرواز آموزشی۶ جت اف-۵ تایگر حضور داشتند. برخورد دو جت باعث جدا شدن قسمتی از دماغه یکی از هواپیماها شد. نیروی هوایی سوئیس اعلام کرد که برخورد بخشی از دماغه هواپیماها به ساختمان‌های اطراف منجر به شکستن شیشه‌های منازل و جراحت جزئی یک نفر شد.

به دنبال این سانحه، ۶ فروند هواپیمای اف-۵ تایگر که در این آموزش شرکت کردند، در پایگاه هوایی «امن» فرود آمدند.

 

اف-۵، جنگنده فراصوت نسل سوم ساخت شرکت آمریکایی «نورثروپ» است. ایران نیز از جمله دارندگان این نوع جنگنده است.این جت بعدها زمینه‌ای برای طراحی شماری دیگری از جنگنده‌ها توسط شرکت نورثروپ شد.

ارتش سوئیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروی هوایی تصمیم گرفته خدمات پروازی نمایش هوایی سوئیس را متوقف کند. در نتیجه، نمایش هوایی برنامه ریزی شده در جشنواره "یودلینگ در زوگ" این هفته برگزار نخواهد شد.»

چندی قبل نیز یک هواپیما نزدیک دریاچه «نوشاتل» در غرب سوئیس سقوط کرد و در این سانحه چند نفر جان خود را از دست دادند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول