اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سلیمان سویلو: ترکیه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا اهمیتی نمی‌دهد

وزیر کشور ترکیه ضمن بی‌اهمیت دانستن اظهارات رئیس جمهور آمریکا، گفت که در دوران زمام‌داری رئیس جمهور کنونی ترکیه، واشنگتن نفوذ خود بر آنکارا را از دست داد.

سلیمان سویلو: ترکیه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا اهمیتی نمی‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در ادامه انتقادات و حملات لفظی خود به واشنگتن و غرب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سراسری ۱۴ می، نظرات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را بی‌اهمیت خواند.

سویلو امروز (دوشنبه) در اظهار نظری توئیتری، ضمن بی‌اهمیت توصیف کردن لفاظی‌های بایدن، گفت که در دوران ریاست جمهوری «رجب طیب اردوغان» در ترکیه، واشنگتن نفوذ خود بر این کشور را از دست داد.

وی در این‌باره توضیح داد: «اردوغان قیمومیت غرب را حذف کرده است. در حال حاضر هیچ نهادی در دولت نیست که حامی غرب باشد. زمانی رسانه‌ها در ترکیه غرب‌محور بودند. اگر سفیران آمریکا چیزی می‌گفتند، حتما تیتر آن رسانه‌ها می‌شد. حالا اگر رئیس جمهور آمریکا چیزی بگوید، ترکیه هیچ اهمیتی نمی‌دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر کشور ترکیه همچنین ضمن اشاره به حمایت آمریکا از تشکیل یک حکومت خودمختار توسط شبه‌نظامیان کُرد سوری در شمال سوریه، تهدید تروریسم برای ترکیه در مرزهای جنوبی این کشور را یادآور شد.

سویلو در این‌باره اظهار داشت: «من در [استان] هاتای حضور داشتم. ما نشان دادیم که هاتای در زمان زلزله چقدر برایمان اهمیت دارد. اکنون وجود یک دولت تروریستی در این منطقه چقدر امن است؟ اگر ما اینجا به آمریکا اعتماد می‌کردیم، در نهایت شبیه افغانستان می‌شدیم».

وی پیش از این نیز با به‌اشتراک گذاشتن ویدئویی از رئیس جمهور آمریکا که در آن بر حمایت از اپوزیسیون دولت آنکارا تاکید می‌کند، گفته بود که غرب تلاش می‌کند تا از انتخابات پیش رو برای کودتا در ترکیه استفاده کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول