اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: مصادره پول روسیه توسط آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی کاخ کرملین با هشدار به آمریکا درباره مصادره اموال شهروندان روس و انتقال آن به اوکراین، گفت که مسکو به تصمیم انگلیس برای ارائه موشک‌های کروز دوربرد به کی‌یف واکنش مناسبی نشان می‌دهد.

کرملین: مصادره پول روسیه توسط آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) اقدام آمریکا در مصادره غیرقانونی اموال اتباع این کشور را دزدی توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «مصادره پول شهروندان روسیه توسط آمریکا و انتقال آن به کی‌یف را نمی‌توان بی‌پاسخ گذاشت. این اقدام، دزدی و تجاوز به مالکیت خصوصی افراد است».

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه هرگز از مسئله انرژی برای مقاصد سیاسی استفاده نکرده است، توضیح داد: «اما غرب فشار زیادی بر ما وارد می‌کند ولی ما مسدود شدن دارایی‌ها را بدون پاسخ نمی‌گذاریم».

سخنگوی کرملین در این‌باره ادامه داد: «مصادره پول شهروندان روسیه توسط واشنگتن و انتقال آن به کی‌یف اعتماد سرمایه‌گذاران را تضعیف می‌کند. این اقدام برای ایالات متحده نتیجه معکوس خواهد داشت».

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره احتمال مصادره اموال شرکت فنلاندی «فورتوم» در روسیه نیز اظهار داشت: «هیچ تصمیمی برای ملی‌کردن دارایی‌های فورتوم وجود ندارد پس صحبتی هم درمورد پرداخت غرامت به فنلاندی‌ها نیست».

طبق این گزارش، وی درباره احتمال تماس تلفنی بین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای گفتگوی تلفنی بین پوتین و اردوغان وجود ندارد. اما در صورت لزوم می‌توان به سرعت، تماس تلفنی را سازماندهی کرد».

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس درباره تصمیم انگلیس برای ارائه موشک‌های کروز دوربرد «استورم شادو» به اوکراین نیز تصریح کرد که کرملین نگاه بسیار منفی در این موضوع دارد و واکنش مناسبی به آن نشان خواهد داد.

پسکوف در واکنش به تحولات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز افزود: «روسیه نقش میانجی در قره‌باغ داشته و از هر دو طرف انتظار خویشتن‌داری دارد. ما به تماس با باکو و ایروان ادامه می‌دهیم».

وی پیش از این نیز ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس اطلاعات اوکراین درباره لزوم کشتار روس‌ها، گفت که اینگونه بیانیه‌ها نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف تروریست است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول