جهان, خاورمیانه

استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا تحت فشارها

لیز مگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا به دنبال انتقادات پس از اظهاراتش در کمیسیون آموزش و نیروی کار کنگره آمریکا درباره رویکردش پیرامون حوادث مرتبط با یهودستیزی در محوطه این دانشگاه استعفا داد.

11.12.2023 - به‌روز رسان : 11.12.2023
استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا تحت فشارها

هاریسبورگ/ خبرگزاری آنادولو

لیز مگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا که در اعتراضات علیه اسرائیل از آزادی بیان دفاع می‌کرد، به دنبال انتقادات و فشارها پس از اظهاراتش در کمیسیون آموزش و نیروی کار کنگره آمریکا درباره رویکردش در خصوص حوادث مرتبط با یهودستیزی در محوطه این دانشگاه استعفا داد.

اسکات بوک، رئیس هیئت امنا، در بیانیه‌ای استعفای خود و مگیل را اعلام کرد.

او گفت: "(پس از اظهارات در کنگره) مشخص شد که مگیل دیگر قادر به ادامه کارش نیست. من و او با هم تصمیم گرفتیم که زمان استعفای او فرا رسیده است."

دانشگاه اعلام کرد که مگیل به عنوان عضو هیأت علمی در دانشکده حقوق باقی خواهد ماند. مگیل نیز موافقت کرد که سمت خود را تا زمان تعیین رئیس موقت ادامه دهد.

الیز استفانیک، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که عضو کمیسیون است، در شبکه‌ اجتماعی X نوشت: یکی رفت، دو تا ماند. این تنها آغاز پرداختن به پوسیدگی فراگیر یهودستیزی است که «معتبرترین» مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده را نابود می‌کند.

در 8 دسامبر، مدیریت دانشگاه توسط اهداکننده خود، راس استیونز، تهدید شد که کمک 100 میلیون دلاری خود را به این دلیل که "واکنش لازم به حوادث مرتبط با یهودستیزی" در محوطه دانشگاه نشان داده نشده است پس می‌گیرد.

مگیل در 5 دسامبر به جلسه کنگره ایالات متحده احضار شد تا به سؤالاتی در مورد رویکردش نسبت به حوادث مرتبط با یهودستیزی در محوطه دانشگاه پاسخ دهد.

خبرگزاري آناتولي اخبار خود از طريق سامانه مدیریت خبر (HAS) براي مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشي از آنها را خلاصه و در وبسايت خود منتشر ميكند. بنابراين براي دريافت اخبار كامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترك شويد!
موضوعات مرتبط
Bu haberi paylaşın