نیوز سیتی!

آخرین اخبار در مورد علی ضیایی

خط آهن بستان آباد مسافری است نه ترانزیتی

یک کارشناس حمل و نقل گفت: مسیر ریلی بستان آباد از گذشته بوده است و این خط جدید جنبه مسافر بری دارد و اصلا برای ترانزیت صرفه اقتصادی ندارد.به گزارش خبرنگار مهر، راه‌آهن میانه- بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از خط میانه به تبریز است که از ایستگاه موجود راه آهن میانه شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی از شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرده و به ایستگاه راه آهن بستان‌آباد متصل می‌شود. مسئولان ...

شکست طلسم ۲۳ ساله با مشارکت روس ها / رشت-آستارا سامان می‌گیرد؟

ابر پروژه رشت- آستارا پس از ۲۳ سال با تفاهمنامه ای بین ایران و روسیه قرار است طی سه سال آینده به بهره برداری برسد. اما سوال اینجاست که آیا این پروژه سامان می‌گیرد؟به گزارش خبرنگار مهر، ابر پروژه رشت- آستارا پس از ۲۳ سال با تفاهمنامه‌ای بین ایران و روسیه قرار است طی سه سال آینده به بهره برداری برسد. این پروژه ریلی ۱۶۲ کیلومتر است و یکی از پروژه‌های در اولویت راه آهن است که در سال ۱۳۸۴ کلید خورد و ب ...

ترانزیت دریایی، گزینه بی‌ضرر برای ایران

جمهوری اسلامی ایران ازجمله کشورهایی است که به‌لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره‌مند است. به گزارش خبرنگار مهر جمهوری اسلامی ایران ازجمله کشورهایی است که به‌لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره‌مند است و با گسترش شبکه حمل و نقل و ارتباط مطمئن و کارآمد می‌تواند از این مزایا در راستای افزایش درآمدهای ارزی و ارتقای موقعیت استراتژیک ...

واکاوی ظرفیت‌‌های ‌ایران و روسیه در‌ اتصال ترانزیتی/ مزیت‌های راهبردی کریدور ریلی شمال-جنوب‌‌

روسیه برای اتصال ریلی به ایران 5 راه دارد که شامل مرز سرخس، مرز اینچه‌برون، مسیر دریای خزر، راه‌آهن رشت-آستارا و مرز جلفا است، کارشناسان معتقدند غرب خزر، یعنی راه‌آهن رشت-آستارا و راه‌آهن جلفا، بهترین مسیرهای ترانزیتی برای اتصال روسیه به ایران و تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب است. ‌خبرگزاری فارس - سعید مؤذنی:‌ تعاملات اقتصادی-سیاسی ایران و روسیه به عنوان دو قدرت منطقه‌ای مدام در حال افزایش است، هر دو ...

راه اندازی کریدور ریلی جدید در دولت سیزدهم

در روزهای اخیر کریدور ریلی شرق دریای خزر به ترکیه و اروپا از خاک ایران راه انداری شده که می تواند به رقیبی جدی برای کریدور ریلی شمال دریای خزر و همچنین کریدور آبی-ریلی خزر-ترکیه تبدیل شود. به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته اولین قطار ترانزیتی قزاقستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه ساعت ۱۶ شنبه ۲۸ خرداد وارد ایستگاه راه آهن تهران شد؛ یکشنبه ۲۹ خرداد نیز رئیس جمهور قزاقستان وارد تهران شد و در مراسمی توافق نام ...

خبر حذف ایران از ترانزیت منطقه، صحت ندارد

این روزها برخی منابع خارجی از دور زده شدن ایران توسط هندی‌ها برای صادرات کالا به روسیه خبر داده اند. به گزارش خبرنگار مهر، این روزها برخی منابع خارجی از دور زده شدن ایران توسط هندی‌ها برای صادرات کالا به روسیه خبر داده‌اند. هندی‌ها با عبور از دریای سیاه و کانال سوئز و سپس از طریق گرجستان، کالاهای صادراتی خود را به روسیه رسانده‌اند. خبرنگار مهرموافقتنامه چابهار؛ «کاغذ پاره» یا سند ترانزیتی؟ موافقتن ...

توقف کریدور ترانس-سیبری در مناقشه روسیه و اوکراین و مزیت کریدور ایران برای تجار

کارشناس حمل‌‌ونقل گفت: پس از مناقشه روسیه و اوکراین، کریدور ترانس-سیبری به عنوان مهم ترین مسیر متصل کننده آسیا و اروپا از کار افتاد و تقویت دالان میانی به عنوان رقیب کریدور شرق-غرب ایران مطرح شد، اما کریدور گذرنده از ایران از نظر جغرافیایی بر این مسیر مزیت دارد. علی ضیایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بیش از یک ماه و نیم از مناقشات روسیه و اوکراین می‌گذرد، این درگیری نظا ...

جنگ اوکراین چه فرصت‌هایی برای ترانزیت ریلی ایران ایجاد کرد؟

کارشناسان صنعت ترانزیت می‌گویند جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های اروپا علیه این کشور می تواند فرصتی برای ترانزیت ریلی کالاهای چینی به اروپا از خاک ایران باشد. به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش برخی پایگاه‌های خبری اروپایی از توقف تردد قطارهای مسافری سن پترزبورگ-هلسینکی و همچنین توقف فعالیت‌های حمل و نقل ریلی روسیه-فنلاند از ۷ فروردین امسال خبر داده بودند. خبرنگار مهرتوقف و از سرگیری تردد قطارها میان ر ...

انهدام اتصال ریلی اوکراین-روسیه و لزوم آمادگی ایران برای میزبانی کریدور شرق-غرب

کارشناس اقتصاد حمل‌و‌نقل گفت: توقف عبور قطارهای ترانزیتی بین روسیه و اوکراین از ابتدای جنگ بین دو طرف و انهدام اتصال ریلی اوکراین-روسیه توسط اوکراین برای مقابله با انتقال نیرو و تجهیزات نظامی روس، گویای آن است که اوکراین در میان مدت نقش خود را در کریدور شرق-غرب از دست خواهد داد. علی ضیائی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تنش های ریشه دار ‌بین روسیه و اوکراین سرانجام‌ منجر ...

تهاتر احداث زیرساخت‌های حمل و نقلی افغانستان با سنگ آهن این کشور

با توجه به وضعیت رو به وخامت اقتصادی افغانستان، برخی کارشناسان پیشنهاد می دهند برای نجات اقتصاد این همسایه شرقی در قبال توسعه زیرساخت ها، سنگ آهن معادن این کشور را وارد کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر خبرهای ناگواری از وضعیت اقتصادی افغانستان به عنوان کشور همسایه شرقی ایران که نزدیکترین فرهنگ و زبان را در میان کشورهای منطقه به کشورمان دارد، به گوش می‌رسد. خبرنگار مهرنزدیکتریناین کشور از ...

دولت حامی ترانزیت/ می‌توانیم به ترانزیت ۳۰ میلیون تن در سال برسیم

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی معتقد است با زیرساخت های حمل و نقلی موجود می توانیم تا ۳۰ میلیون تن در سال ترانزیت از خاک کشورمان داشته باشیم. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مقدسی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اخیراً از افزایش ۷۵ درصدی ترانزیت از خاک ایران خبر داده است. خبرنگار مهروی افزود: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۸ هزار تن کالای خارجی از مسیر عبو ...

مهمترین اخبار ایران و جهان: