نیوز سیتی!

آخرین اخبار در مورد ارزشیابی

ارزشیابی امتحانات نهایی مبتنی بر واقعیت باشد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: شیوه ارزشیابی نمرات امتحانی تغییر یافته و مدیران مدارس بایستی ارزشیابی های امتحانات نوبت اول و ارزشیابی نهایی را به گونه ای انجام دهند که مبتنی بر واقعیت ها باشد. به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن زارعی امروز در ارتباط تصویری که با همایش تجلیل از مدیران مدارس برتر استان هرمزگان داشت عنوان کرد: نباید کاری کرد که ...

آیا مدارس ایران برای تحقق تحول نیازمند رتبه بندی هستند؟

رتبه بندی مدارس، موضوعی است که مبتنی بر راهکار 19 سند تحول، یعنی استقرار نظام ارزشیابی و تضمین کیفیت در تعلیم و تربیت رسمی عمومی اتخاذ شده و در مسیر اجرایی ‌شدن در برنامه هفتم توسعه است. حال سؤال اساسی این است که آیا مدارس ایران اکنون برای تحقق تحول نیازمند رتبه بندی هستند؟ مریم برادران   مریم برادران اواخر آذرماه ۱۴۰۱ خبرگزاری ایرنا از قول وزیر آموزش و پرورش نوشت: همه مدار ...

مروری بر یافته‌های آزمون پرلز ۲۰۲۱

اخیراً گزارش آزمون پرلز سال 2021 منتشر شده است. این آزمون مربوط به سنجش کیفیت روخوانی و درک مطلب دانش‌آموزان پایۀ چهارم ابتدایی است. آزمون این دوره همزمان با شیوع کرونا بوده است. از ایران حدود ۲۱۸ مدرسه با ۵۹۶۲ دانش‌آموز به‌عنوان نمونه در این آزمون حضور داشته‌اند. در این گزارش، مروری بر یافته های آزمون پرلز 2021 خواهیم داشت. دکتر رضا امیدی دکتر رضا امیدی در کانال سیاستگذاری ا ...

شیوه ارزشیابی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری مشخص شد

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، شیوه ارزشیابی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را تشریح کرد. محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ارزشیابی دانش‌آموزان پایه ابتدایی در مقطع ششم به صورت هماهنگ منطقه‌ای از طریق آزمون حضوری و در خردادماه خواهد بود. معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سایر پایه‌های مقطع ابتدایی ( از اول تا پنجم) ا ...

معرفی کتاب "خودارزیابی چه دستاوردهایی را برای مدارس به دنبال دارد؟"

هدف از خودارزیابی، ارتقا و کمال انسان به عنوان یک فرد می باشد، هرچند که ارتقا و تعالی وی بر اجتماع نیر موثر می باشد. باید همه دست اندرکاران مدرسه به خودارزشیابی بپردازند تا فرصت طلایی رشد و بالندگی را برای جامعه مدرسه فراهم آورند زیرا رشد هر کسی در این فضای علمی بر رشد دیگران مؤثر خواهد بود. کتاب " خودارزیابی چه دستاوردهایی را برای مدارس به دنبال دارد؟" تالیف دکتر رهام رضائیان، در مورد این مسئله ک ...

مهمترین اخبار ایران و جهان: