نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 18:25

۲۳ مرکز متخلف بهداشتی در شاهرود و میامی پلمب شدند

شاهرود- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه طرح مدیریت نوروزی با هدف تضمین سلامت مسافران به انجام رسید، گفت: طی این طرح ۲۳ مرکز متخلف بهداشتی در شاهرود و میامی پلمب شدند.

آرش صید آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح مدیریت نوروزی از بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری ادامه یافت، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها زیر نظر قرار دادن مرکز عرضه و تولید مواد غذایی برای حفظ سلامت مسافران و شهروندان بوده است که منجر به پلمب شدن ۲۳ واحد شد.

وی ضمن بیان اینکه تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، رستوران‌های بین راهی، مراکز اقامتی، ستاد اسکان مدارس و غیره توسط کارشناسان بهداشت محیط مورد بازرسی قرار گرفته است، افزود: در این راستا طی مدت مذکور سه هزار و ۱۲۳ مورد بازرسی از مراکز مختلف حوزه تحت پوشش دانشگاه به انجام رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه ۳۱۴ مورد از شبکه بهداشت اخطاریه بهداشتی را دریافت و به مراجع قضائی معرفی شدند، ابراز داشت: در صورت تکرار این امکان با حکم قضائی پلمب و پروانه کسب آنها باطل خواهد شد.

صید آبادی ضمن بیان اینکه ۱۶۲ مورد بازدید مشترک با اداراتی نظیر فرمانداری، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنعت و معدن و اتاق اصناف انجام شده است، تصریح کرد: طی این گشت‌ها نیز واحدهای متخلف شناسایی و اخطار لازم به آنها داده شد.

وی ضمن بیان اینکه ۹۱ مورد رسیدگی به شکایات مردمی سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی شده است، افزود: واحدهایی که مردم گزارش دادند نیز بازرسی و اخطار لازم را دریافت و در مواردی نیز پلمب شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه طی مدت مذکور ۸۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط کشف شده است، اضافه کرد: همگی این مواد معدوم و جلوی عرضه آنها گرفته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133791

مهمترین اخبار ایران و جهان: