نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 12:10

تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تحقق شعار سال/احمدزاده؛ مدیرانی که به فکر تحول نباشند حابه‌جا می‌شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهار تورم و رشد تولید شعار سال و مورد تاکید مقام معظم رهبری است لذا تیم اقتصادی استان برای تحقق این شعار تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  سید علی احمدزاده در نشست فوق‌العاده شورای اداری با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: سال 1401 سالی خوبی‌ها و مشکلاتی برای مردم در پی داشت، دستاوردی که این سال برای استان داشت این بود که اعتبارات سفر دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد در این سال تخصیص داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تخصیص اعتبارات دولت به کهگیلویه و بویراحمد شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های زیادی عمرانی و اقتصادی در دهه فجر و هفته دولت بودیم.

 استاندار عنوان کرد: با تخصیص اعتبارات سفر، عملیات اجرایی بسیاری از پروژه ها آغاز شد و یا روند پروژه‌هایی که در دست احداث بودند سرعت و شتاب بیشتری گرفت.

احمدزاده بزرگترین دستاورد ملی سال گذشته را راهپیمایی حماسی و بی‌نظیر 22 بهمن دانست و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در همه شهرها ، مراکز شهرستان ها و روستاهای استان شاهد حضور و راهپیمایی مردم در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی بودیم.

وی ادامه داد: این استان سال گذشته در رده بسیار بالا به لحاظ امنیتی قرار گرفت و جزء استان های سفید امنیتی هستیم که خوشبختانه هنوز در این شرایط خوب امنیتی قرار داریم و جزء استان های با کمترین حوادث در وقایع پیش آمده بودیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد روند همکاری در بین مدیران را در سال گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: نباید مسائل خلاف انتظار در بین دستگاه ها را شاهد باشیم.

احمدزاده خدمت به مردم را یک افتخار بزرگ برای مسئولان دانست و گفت: اگر اختلاف میان دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد موجب خدشه و آسیب به مردم می شود.

استاندار تاکید کرد: همه دستگاه های دولتی مکلف هستند چنانچه اختلافی باشد آن را کنار بگذارند و اگر حل شدنی نبود در استانداری مطرح کنند و تا جایی که امکان دارد اختلافات دستگاه های دولتی به سیستم قضایی ارجاع داده نشود.

وی  تصریح کرد: سال که گذشت عمده مدیران تمام قد پای کار بودند و خدمت به مردم را سرلوحه قرار دادند، برخی از مدیران هم با روحیه بالا پای کار بودند اما چون اسباب و وسایل خدمت آنطور که باید و شاید مهیا نبوده وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و باید آهنگ کار در سال جدید بیشتر از گذشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات اقتصادی کشور هم اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد اما امیدهای خوبی در سال 1402 ایجاد شده که مشکلات اقتصادی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده حل و فصل شود.

 احمدزاده بخشی از مشکلات اقتصادی را مربوط به داخل کشور ندانست و عنوان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی دست از توطئه و تحریم برنداشتند و قصد دارند با یک جنگ تمام عیار اقتصادی حکومت را به پرتگاه ببرند و عده ای در داخل کشور هم آنها را همراهی می کنند که به امید خدا به این هدف نمی‌رسند.

وی با اشاره به تخصیص‌های خوب اعتبارات علی‌رغم همه مشکلاتی که بر سر راه دولت ایجاد کردند، گفت: مدیران تا آخر تیر ماه همه پروژه‌ها را فعال و تخصیص‌هایی که نقدا اختصاص داده شده را جذب کنند.

استاندار با اشاره به در پیش بودن سفر دولت به استان تاکید کرد: مدیران برنامه ها و اطلاعات خود را تا نیمه دوم فروردین ماه جاری ارائه دهند تا با رفع ایراد و نواقص در سفر دولت مطرح شوند.

استاندار از مدیران خواست سرکشی به شهرستان ها را با هماهنگی با فرمانداران و بخشداران جدی بگیرند، ضمن اینکه این سفرها برای شهرستان‌ها دستاورد داشته و هدفمند باشند.

وی با تاکید بر مستمر برگزار شدن جلسات با حضور روسای شهرستان ها گفت: از اعتبارات استان و همچنین سفر رئیس جمهور مبالغی برای ساخت جاده، راه، آب آشامیدنی و سایر زیرساخت در روستاها دیده شده که باید این پروژه ها شتاب بیشتری بگیرد و مشکلات در روستاها در همین دولت حل و فصل شود.

 احمدزاده تاکید کرد: مدیران سرمایه‌گذاری و بهره وری را مورد توجه قرار دهند و در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند..

 استاندار ابراز داشت: قرار است در سفر دور دوم دولت به استان طرح ها و پروژه های بزرگی افتتاح و کلنگ زنی شود و باید ظرف 15 روز مجوز و فرآیند پروژه هایی که عملیات اجرای آنها باید آغاز شود صادر گردد.

وی با تاکید براینکه به صورت قانونی با سرمایه گذارانی که استان را به عنوان مقصد سرمایه گذاری انتخاب می کنند همراهی کنند و اگر این کار انجام نشود استان دیگری برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن می‌کند، گفت: پروژه هایی که باعث ایجاد اشتغال و تحول بزرگ در استان می شود جدی گرفته شود و بازرسی استانداری این مهم را مدنظر داشته باشد.

استاندار یادآور شد: در خصوص سرمایه گذاری در استان چنانچه دستگاهی سهل انگاری کند مدیر دستگاه باید پاسخ گو باشد.

 احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به کمک دولت سیزدهم به شهرداری ها اشاره و عنوان کرد: دولت تاکنون 460 میلیارد تومان به شهرداری ها کمک کرده و این کمک به غیر از اعتبارات پروژه ها است.

وی بیان کرد: علی‌رغم کمک و حمایت دولت از شهرداری ها خدمات برخی شهرها در سطح استان پایین است که شوراهای شهر که با رای مردم انتخاب شدند باید تاکید جدی بر عملکرد شهرداران در ارائه خدمات به مردم داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات اختصاصی به شهرداری ها برای ایجاد کارهای زیرساختی و عمرانی است، اما شهرداری ها مازاد بر نیاز نیرو جذب کردند و این اعتبارات صرف حقوق کارگران می شود.

 احمدزاده همچنین خواستار همراهی و همکاری بیشتر سیستم بانکی استان شد و گفت: در سالی که گذشت برخی از بانک ها همراهی و همکاری خوبی داشتند اما عملکرد برخی دیگر مطلوب نبود و در صورتی که سیستم بانکی همراهی نکنند ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رضایت ما از سیستم بانکی نسبی است، گفت: در سایر استان ها همکاری و همراهی بانک ها خوب است و از سیستم بانکی استان هم این انتظار را داریم که در پرداخت وام فرزندآوری، ازدواج، اشتغال روستایی، سرمایه گذاری زوده بازده و صنایع بزرگ همکاری بهتر و بیشتری داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نشست شورای اداری که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور همه استان ها برگزار شد، گفت: توجه به حوزه فرهنگی و استفاده از نخبگان مورد تاکید آیت الله رئیسی است.

 احمدزاده ایجاد امید در بین مردم را دیگر موارد مورد تاکید رئیس جمهور دانست و عنوان کرد: هم مدیران و هم کسانی که تریبون دارند موظف به ایجاد امید در بین مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه مدیران خود را از حواشی به دور نگه دارند ، گفت: عده ای تلاش دارند برای اینکه خود را مطرح کنند مدیران دولت سیزدهم و خدمات این دولت را به حاشیه ببرند که از مدیران می‌خواهم گرفتار حواشی نشود و کار جهادی را سرلوحه قرار دهند.

استاندار با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید سال 1402 گفت: دستگاه‌های متولی در حوزه اقتصادی برای کنترل قیمت و مهار تورم در بازار تلاش کنند ضمن اینکه رشد تولید از طریق سرمایه‌گذاری محقق می شود که بخش اقتصادی استان این دو محور از فرمایشات رهبری را در دستور کار قرار دهند.

احمدزاده با تاکید بر تکریم ارباب رجوع افزود: مدیران تلاش کنند هزینه دولت را کم و از اسراف جلوگیری کنند و از هزینه های غیر ضرور بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی سرلوحه کار مدیران باشد، گفت: مایه افتخار است که مدیرانی که انتخاب کردیم بومی همین استان و بهترین های دستگاه ها هستند از این مدیران می خواهم جدی کار کنند و توسعه و پیشرفت استان را مدنظر قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: صندلی مسئولیت را به نام هیچ مدیری سند نکرده اند و اگر مدیری کم کاری کند جابه جا می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112103

مهمترین اخبار ایران و جهان: