نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 11:11

مقصد 38 هزار مسافر نوروزی دیار آسبادهای ‌خراسان‌جنوبی

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نهبندان گفت: ۳۸ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین شبانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نهبندان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح ستاد سفره ای نوروزی خراسان جنوبی تاکنون ۳۷ هزار و ۹۵۷ نفر در نهبندان اسکان داشته اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۹ هزار و‌ پنج نفر در اماکن متبرکه و میقات الرضا های شهرستان نهبندان و ۱۸ هزار و ۹۵۲ نفر در بقیه مراکز اسکان شهرستان از جمله کمپ ها، بومگردی ها، پارک ها و حاشیه میدان و بولوارها اقامت گزیده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهبندان تصریح کرد: تعداد بازدید کنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی و زیارتی  ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر بوده و همچنین ۶ هزار و ۴۶۳ نفر از جاذبه های طبیعی شهرستان بازدید داشته اند. 

شبانی یادآور شد: تعداد بازدید نظارتی از مراکز خدماتی، اقامتی، پذیرایی بین راهی نهبندان که به صورت مشترک با دستگاه های عضو ستاد انجام شد هم ۲۰ مورد است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافران  دیار آسبادها و کوه های مینیاتوری خراسان‌جنوبی ۶ هزار بروشور و معرفی جاذبه ها تاریخی و طبیعی شهرستان به همراه هزار نقشه شهرستان و استان تهیه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نهبندان متذکر شد:  ۱۰۵ متر مربع بنر معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی چاپ و در مراکز پرتردد و روستاهای هدف گردشگری نصب شده است.

شبانی راه اندازی دو بازارچه صنایع دستی دائمی در میدان ورودی شهر و حاشیه پارک بسیج و دو بازارچه موقت صنایع دستی در مسجد ابوالفضل (ع) و در روستای دهسلم را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

وی بیان کرد: در سه نقطه شامل کیلومتر ۵۵ نهبندان – بیرجند، حاشیه تالاب کجی و میدان ورودی شهر سیاه چادر نصب شد.

 پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124703

مهمترین اخبار ایران و جهان: