نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 02:36

تردد به استان قم در تعطیلات نوروز افزایش ۱۳ درصدی داشت

قم-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از افزایش ۱۳ درصدی تردد به استان در تعطیلات نوروز نسبت به میانگین تردد روزانه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی که ۲۴ اسفندماه است تا پایان روز ۱۱ فروردین تعداد سه میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۶۶ خودرو وارد استان قم شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم بیان کرد: طی این مدت سه میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۲۱ خودرو نیز وارد شهر قم شده‌اند که این میزان نسبت به میانگین تردد روزانه ۱۴۰۱، به میزان ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: طی این مدت هم چنین آزاد راه قم به تهران و آزاد راه تهران به قم دو محوری بودند که بیشترین ترددها در استان قم در آن‌ها رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خصوص سامانه هوشمند در جاده‌های قم نیز گفت: در حال حاضر ۲۶ دوربین نظارتی، ۷۷ دستگاه تردد شمار و ۷۱ سامانه ثبت تخلفات در محورهای استان فعال است.

زنجیرانی فراهانی گفت: ۱۳۰ نفر از پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در راستای تأمین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفرهای نوروزی هموطنان و اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با اشاره به اینکه پویش همراهان سفر ایمن تا ۱۵ فروردین ماه در این استان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر این پویش در دو ایستگاه مجتمع خدماتی زیتون و دنیز واقع در آزادراه قم - تهران و بزرگراه سلفچگان - قم د رحال اجرا می‌باشد.

وی افزود: این پویش در راستای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای به اجرا درآمده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123803

مهمترین اخبار ایران و جهان: