نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 09:14

ارائه خدمات دارویی به ۴۶ هزار شهروند طی ایام نوروز

سخنگوی طرح‌های خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات دارویی به ۴۶ هزار و ۸۳۰ نفر در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی‌با اعلام آمار کلی خدمات نوروزی جمعیت در قالب طرح‌های امدادی، خدمات بشردوستانه، خدمات درمان، دارو و توانبخشی گفت: از ۲۴ اسفند تا پایان دوازدهم فروردین‌ماه، ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۹۱ خدمت نوروزی به هموطنان در قالب طرح‌های امدادی، خدمات بشردوستانه جوانان، پویش هلال رحمت و همچنین خدمات درمان و توانبخشی و معاینات حجاج در سطح کشور ارائه شده است.

سلیمی با بیان اینکه در این مدت، ۵۶ هزار و ۶۷۵ نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شده و ۸۲ هزار و ۴۷ بسته معیشتی نیز در قالب طرح هلال رحمت آماده توزیع در میان نیازمندان شده است، افزود: با مشارکت جوانان هلال‌احمر ۵ میلیون و ۱۶ هزار و ۷۲ نفر / خدمت بشردوستانه از جمله راهنمایی مسافران، برپایی خیمه‌های نماز، آموزش امداد و کمک‌های اولیه در ایام نوروز و در مبادی و خروجی‌های شهرها به مسافران ارائه شده است.

وی با اشاره به آغاز معاینات حج زائران در کشور نیز گفت: با همکاری ۶۲۵۵ نفر / روز پزشک، معاینات ۳۴ هزار و ۴۹۸ زائر تا پایان روز گذشته انجام شده است. همچنین در این ایام ۱۱۵ هزار و ۵۰۳ خدمت توانبخشی، دارویی و درمانی با تلاش کادر دارویی و درمانی هلال احمر به مردم ارائه شده است.

سخنگوی طرح‌های خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر در پایان خاطرنشان کرد: خدمات نوروزی هلال احمر از روز ۲۴ اسفند با مشارکت ۴۲۱ هزار و ۹۶۰ نفر / روز نیروی انسانی جوان، امدادگر، داوطلب و کارمند هلال احمر آغاز شده است و تا پایان سفرهای نوروزی‌تداوم دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124191

مهمترین اخبار ایران و جهان: