نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 09:03

جذب سرمایه‌گذار برای مرمت ۳ کاروانسرای تاریخی گلستان

گرگان- مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از آمادگی سرمایه‌گذار برای مرمت و بهره‌برداری از سه کاروانسرای تاریخی گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ساری شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سرمایه‌گذار آماده مرمت و بهر برداری از کاروانسراهای قزلق، دیمه‌لو و رباط‌سفید بوده و در صورت ایجاد زیرساخت‌های اساسی همچون راه دسترسی مناسب، این ابنیه تاریخی ارزشمند با کاربری فرهنگی و گردشگری به سرمایه‌گذار تحویل خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور بیان کرد: با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این سه اثر تاریخی و پیاده‌سازی کاربری مناسب برای این بناها، می‌توانیم شاهد شکل‌گیری مجموعه‌های فرهنگی-گردشگری متناسب با انتظارات و سلایق گردشگران باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد این کاروان‌سراهای تاریخی به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، با ایجاد مجتمع‌های گردشگری بین‌راهی و احیای مسیر تردد تاریخی، زمینه‌ساز شکل‌گیری مسیر گردشگری جدیدی در استان گلستان شده و مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان هم گفت: مسیر کاروانسراهای قزلق، دیمه‌لو و رباط‌سفید که در جنگل‌های هیرکانی استان گلستان واقع شده و در گذشته به‌عنوان مسیر ترددی بوده است، پس از احیا و مرمت، ظرفیت تبدیل شدن به مسیر گردشگری را دارد.

محمدجواد ساوری بیان کرد: مرمت و حق بهره برداری از این ابنیه تاریخی که در تملک صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور است با کاربری فرهنگی، اقامتی، پذیرایی (مجتمع گردشگری بین‌راهی) به سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 894191

مهمترین اخبار ایران و جهان: