نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 21:14

سفارتخانه‌های اوکراین هدف بسته‌های مشکوک؛ این بار «چشم حیوانات»

پلیس جمهوری چک از تحویل بسته‌های مشکوک به سفارت اوکراین در پراگ و کنسولگری این کشور در شهر برنو خبر داد که در یکی از آنها «پوست و بافت زنده حیوانات» کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از ارسال بسته‌های پستی حاوی مواد منفجره به سفارت اوکراین در اسپانیا، این بار بسته پستی حاوی «پوست و بافت زنده حیوانات» به سفارت اوکراین در پراگ ارسال شد.

وزارت خارجه اوکراین مدعی شده که برای چندین مقر دیپلماتیک این کشور، بسته‌هایی حاوی گوشت فاسدشده و بخش‌هایی از بدن حیوانات ارسال شده است.

پلیس جمهوری چک اعلام کرده که کنسولگری اوکراین در برنو را تخلیه کرده و متخصصان خنثی‌سازی بمب برای بررسی بسته‌های مشکوک به محل اعزام شده‌اند و اندکی بعد نیز اعلام کرد که این بسته‌ها حاوی مواد منفجره نبوده و تنها گوشت و بافت زنده حیوانات در آن بوده است.

پلیس جمهوری چک سپس اعلام کرد که «محموله‌ای مشابه» به سفارت اوکراین در پراگ رسیده و پروتکل‌های مشابه اجرا شده اما در این بسته پستی هم چیزی جز محتویات بسته ارسالی به کنسولگری اوکراین در برنو یافت نشده است.

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرده که به سفارتخانه‌های این کشور در چندین شهر اروپا از جمله هلند، لهستان، کرواسی، ایتالیا، اتریش و سرکنسولگری این کشور در ناپل و کراکوف (لهستان) بسته‌هایی آغشته به خون و «چشم حیوانات» ارسال شده است.

در پی ارسال بسته پستی حاوی مواد منفجره به سفارت اوکراین در مادرید در روز چهارشنبه، وزارت خارجه این کشور به سفارتخانه‌های اوکراین در سراسر جهان دستور داد تا تدابیر امنیتی را افزایش دهند.

در طول هفته گذشته، ۶ بسته حاوی مواد منفجره به سفارتخانه‌های اوکراین و آمریکا در مادرید، وزارت دفاع اسپانیا، اقامتگاه پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور، یک مرکز ماهواره‌ای در پایگاه هوایی «تورخون دی آردوز» و کارخانه تولید سلاح «اینستالازا» در زاراگوزا تحویل داده شد.

به‌دنبال این حادثه، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین به تمام سفارتخانه‌های این کشور دستور داد تا تدابیر امنیتی را افزایش داده و آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز انگشت اتهام را به سمت مسکو نشان گرفت و روسیه را به انجام عملیات تروریستی متهم کرد.

روسیه هرگونه مداخله در این حادثه را رد کرد و سفارت این کشور در اسپانیا، در کانال تلگرامی این سفارتخانه تاکید کرد که «مسکو هرگونه تهدید یا عملیات تروریستی به ویژه علیه هیئت‌های دیپلماتیک را محکوم می‌کند.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 893547

مهمترین اخبار ایران و جهان: