نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 22:49

«اولیانوف» رفتار آمریکا در قبال رفع تحریم‌ها راغیرمسئولانه خواند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز در پاسخ به ادعاهای مضحک «رابرت مالی»، رفتار آمریکا در قبال مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی را غیرمسئولانه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز پنجشنبه در پیامی توئتیری در پاسخ به ادعاهای مضحک «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران اعلام کرد: مقام‌ های آمریکا نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ ای ایران ابراز نگرانی می‌ کنند. راه آسانی برای رفع این نگرانی‌ ها وجود دارد: نهایی کردن مذاکرات وین (مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی).

نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین در این باره اضافه کرد: عدم آمادگی (واشنگتن) برای جمع بندی مذاکرات، همراه با ذکر گزینه نظامی غیرمسئولانه است.

«اولیانوف» رفتار آمریکا در قبال رفع تحریم‌ها راغیرمسئولانه خواند

وی روز گذشته ادعا کرده بود: قبل از اینکه ایران خواستار خاتمه تحقیقات آژانس (بین المللی انرژی اتمی) شود، به توافق نزدیک بودیم! اولین گزینه ما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ ای، دیپلماسی است؛ اما ابزارهای دیگری نیز وجود دارد. رئیس جمهور آمریکا گفت که در صورت شکست دیپلماسی، فشار و تحریم‌ها ممکن است با گزینه نظامی موافقت کند!

وی در این خصوص ادامه داد: ایران اکنون در کنار روسیه است و تجهیزات نظامی و مربیانی را برای حمله به کشور دیگری در اختیار آن (مسکو) قرار می‌دهد. ما قبلاً اقداماتی را انجام داده ایم تا انتقال تجهیزات نظامی ایران به روسیه را دشوار کنیم!

منبع: مهر
شناسه خبر: 892247

مهمترین اخبار ایران و جهان: