نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 05:44

جام جهانی قطر ۲۰۲۲؛ نمایشگاه عظمت اسلام و کابوس صهیونیست‌ها

بیست‌ودومین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی در حالی به پایان رسید که قطر نخستین کشور عربی و مسلمان بود که این مسابقات را برگزار و از معجزه این رشته استفاده کرد و اسلام را به نحو احسن به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیست‌ودومین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی در حالی به پایان رسید که قطر نخستین کشور عربی و مسلمان بود که این مسابقات رابرگزار و از معجزه این رشته استفاده  کرد و اسلام را به نحو احسن به نمایش گذاشت.

قطر بر خلاف برخی از کشورهای عربی پیمان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را که در سال ۲۰۲۰ توسط دونالد ترامپ نهایی شده بود، امضا نکرد، اما چارچوب مقرارت "فیفا " را به شرطی پذیرفت که در برابر پروازهای مستقیم از سرزمین اشغالی به دوحه، رژیم صهیونیستی هم به فلسطینی‌ها اجازه دهد تا از فرودگاه تل آویو به قطر پرواز کنند وبه این ترتیب بیش از 10 هزار فلسطینی و حدود 4 هزار اسرائیلی برای تماشای این مسابقات به قطر آمده بودند ودر نتیجه جام جهانی فوتبال برای صهیونیست‌ها به یک "کابوس" تبدیل شده بود!

گزارشگر " کانال عبری ۱۲" توئیت کرده بود: من همیشه فکر می‌کردم، مشکل از دولت‌هاست، اما در قطر فهمیدم که نفرت مردم از ما چه قدر زیاد است! در این رابطه روزنامه عبری زبان "یدیعوت احار و نوت" در شماره یکشنبه گذشته و در صفحه اصلی خود با اشاره به موضوع تنفر از اسرائیلی‌ها در خیابان‌های دوحه در حاشیه جام جهانی نوشت: باوجود عادی‌سازی روابط برخی از دولت‌های عربی، مردم این کشورها تحت هیچ شرایطی نه تنها حاضر به دوستی با اسرائیلی‌ها نیستند، بلکه خیابان‌های دوحه برای شهروندان اسرائیل خطرناک هم بوده است!

در این دوره از بازی‌های جام جهانی، فرصتی بی‌نظیر برای قطر بود تا مسلمانان حاضر در این کشور به مساله فلسطین بپردازند. توزیع پرچم فلسطین به گردشگران خارجی به طوری که هواداران کشورهای مراکش،  تونس، ایران، قطر، عربستان و... پرچم های فلسطین را در دست می‌گرفتند و با این که پرچم ۳۲ تیم شرکت کننده در این آوردگاه جهانی در اهتزاز بود، اما پرچمی که بیشترین توجه جهانیان را معطوف به خود کرده بود، پرچمی بود که در این رقابت‌ها حضور نداشت؛ " پرچم فلسطین " و این یعنی فلسطین غایب در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به  معنای "حقیقت" حضور داشت!

همچنین تماشاگران پرشور و بی‌شمار مراکشی در بازی‌های این تیم سنگ تمام گذاشتند، آنها یک پرچم بزرگ فلسطین را روی دست‌های خود حرکت می‌دادند که بر روی آن به زبان انگلیسی نوشته شده بود: " آزادی فلسطین " و نیز بازیکنان مراکش پس از هر پیروزی سجده شکر بجا می‌آوردند که تصویر آن روی جلد نشریات کشورهای مختلف چاپ شد.

در این حال وهوای بیش از یک ماهه در قطر، علی‌رغم رسانه‌های غربی - صهیونیستی که همواره تصاویر ناخوشایندی از اسلام در ذهن‌ها ایجاد کرده بودند، مقامات قطر نهایت استفاده را برای تبلیغ دین اسلام کردند و برای نخستین بار در تاریخ ۹۰ ساله مسابقات فوتبال جام جهانی، مراسم افتتاحیه را که حدود 5 میلیارد بیننده داشت با تلاوت سوره والشمس و القمر بحبسان... خورشید و ماه روی حساب منظمی می‌چرخند آغاز و همه به ویژه غربی‌ها را شگفت‌زده کرد و بدین‌گونه قلب امت اسلامی شاد شد.

بستن پرچم فلسطین بر بازوی کاپیتان تیم ملی قطر در بازی افتتاحیه و پخش اذان در دهکده جام جهانی و انعکاس صدای آن از تمامی بلندگوهای شهر میزبان که باعث سکوت و اقامه‌ نماز مسلمانان در اتاقک‌های شیشه‌ای که به همین منظور تعبیه شده بود و گرفتن عکس و فیلم توسط گردشگران خارجی از این مراسم، جلوگیری از ورود تماشاگران با نمادهای همجنس‌گرایی و اجازه فرود ندادن به هواپیمای حامل بازیکنان و مسئولان فوتبال آلمان با آرم همجنس گرایان در فرودگاه دوحه که مجبور شدند به کشور عمان رفته و با هواپیمای دیگر به دوحه برگردند، از دیگر اقدامات تحسین برانگیز قطری‌ها محسوب می‌شود.

ممنوعیت مشروبات الکلی در ورز شگاه‌ها یکی دیگر از کارهای جالب توجه واساسی این کشور اسلامی بوده است. وقتی یکی از مسئولان فیفا به این امر اعتراض کرد، گفتند که: ما نمی‌توانیم دین و فرهنگ خودمان را برای این چهار هفته تغییر دهیم!

یکی از مواردی که رسانه‌های غربی - صهیونیستی از جمله بی‌بی‌سی، دیلی میل، تایمز و... به آن پرداخته بودند، امنیت ورزشگاه‌های جام جهانی قطر برای اولین بار بود. در این گزارش‌ها آمده است: محل برگزاری مسابقات جام جهانی قطر به دلیل ممنوعیت مشروبات الکلی برای زنان بسیار مناسب‌تر و امن‌تر از دوره‌های گذشته و نیز امن‌تر از ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات لیگ انگلیس و اروپاست و این کار قطر را درست برشمردند.

سرانجام پوشاندن عبای عربی بر تن مسی توسط امیر قطر در مراسم اختتامیه جام جهانی که این ستاره آرژانتینی در حضور میلیاردها بیننده که پای گیرنده‌های تلویزیون خیره شده بودند، با این عبای زیبا و ظریف همراه با هم تیمی‌هایش جام قهرمانی را بالای سر برد و نیز با پایان یافتن این جام، برج‌های الجابر در شهر لوسیل قطر مزین به پرچم فلسطین شد، که این دوره از جام جهانی را به نمایشگاهی از عظمت اسلام تبدیل کرده بود.

محمدرضا تهرانی (رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 934747

مهمترین اخبار ایران و جهان: