نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 17:00

آموزش‌های مقابله با بلایای طبیعی در استان بوشهر افزایش یابد

بوشهر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان در معرض بالای طبیعی مختلف قرار دارد گفت: آموزش‌های مقابله با بلایای طبیعی در استان بوشهر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان ظهر سه‌شنبه در حاشیه مانور زلزله در مدارس بوشهر اظهار داشت: باید تلاش کنیم که با برگزاری برنامه‌های مختلف آمادگی مقابله با حوادث طبیعی افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در معرض خطرات گوناگون بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان و خشکسالی قرار دارد که باید بر اساس این حوادث آموزش‌های لازم جامعه هدف آن فرا بگیرد.

وی به مانور زلزله در مدارس پرداخت و بیان کرد: مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و جامعه برای آمادگی در انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی و جلوگیری از تلفات و خسارات ناشی آن اجرا می‌شود.

لزوم افزایش آمادگی‌ها

رستمیان برگزاری مانور سراسری ایمنی و زلزله را به‌عنوان یک کلاس درس آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: این مانور آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان تلقی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی را چهار رکن مدیریت بحران دانست و تأکید کرد: باید این ارکان مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با کمترین تلفات نسبت به مدیریت حادثه اقدام کنیم.

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله پس از به صدا درآمدن آژیر خطر وقوع زلزله، به‌طور همزمان در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888603

مهمترین اخبار ایران و جهان: