نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 11:51

نماینده ولی فقیه در استان کرمان: مدیران نسبت به جایگاه نماز حسیاست بیشتری داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه باید تلاش شود نماز به‌عنوان جایگاه نخست مطرح باشد، گفت: هرکسی که در جمهوری اسلامی و حکومت دینی جایگاه بالاتر دارد به همان تناسب نسبت به مسائل دینی به‌ویژه نماز حساسیت بیشتری باید از خود نشان دهد و ‌ما در این زمینه کم گذاشتیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در شورای اقامه نماز استان ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: جایگاه نماز در دین یک جایگاه استثنایی و ویژه است و در قرآن و روایات جایگاه نماز به‌صورت برجسته آمده است.

 امام جمعه کرمان تصریح کرد: یک نمازخوان از نظر روحیه و رویه آمادگی دارد تا عبادت دیگر را به‌خوبی انجام دهد، اما اگر کسی تارک صلات باشد دیگر عبادات را انجام نمی‌دهند و اگر هم بعضاً انجام دهند عبادتش خیلی ریشه‌دار، پایدار و ادامه‌دار نیست.

 وی گفت: روزه ، حج و خمس بی‌نماز خیلی پایه و اساس درستی در روحیه فرد ندارد، اما نمازخوان وارد عبادات دیگر می‌شود آنها را با دقت و وسواس و مراقبت بیشتر انجام می‌دهد.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نماز در دین ما از یک وزن قابل توجهی برخوردار است، افزود: به نظر می‌رسد ما در زمینه اقامه نماز باید سه ماموریت را به بهترین وجه ممکن اجرا کنیم؛ : ابتدا ما به‌عنوان ستاد اقامه نماز باید همه توان و ظرفیت خود را به کار بگیریم تا بسترهای ادای این تکلیف الهی را به بهترین و زیبا ترین وجه ممکن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه نماز خیلی نقص داریم، عنوان کرد: در مراکز مختلف اگر دقت کنیم، جایگاه نماز جایگاه اول نیست و اگر جایگاه نماز در رتبه اول قرار گرفت این نشان می‌دهد وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌ایم و در غیر این صورت در این زمینه موفق نبوده‌ایم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: دوم کسانی که از سوی ستاد اقامه نماز در هرجایی منصوب می‌شوند و از این شورا حکم دارند، باید تمام توان خود را صرف این کنند تا بهترین و مناسب‌ترین تبلیغ را در زمینه نماز در محدوده ماموریت خود انجام دهند و به نظر می‌رسد در این زمینه نقص داریم و ضعیف هستیم و همه وظیفه خودمان را درست انجام نداده‌ایم و همه این جمع که در این جلسه نشستیم مخاطب این موضوع قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: محور سوم اینکه هرکسی که در جمهوری اسلامی و حکومت دینی جایگاه بالاتر دارد به همان تناسب نسبت به مسائل دینی به‌ویژه نماز حساسیت بیشتری باید از خود نشان دهد و ‌ما در این زمینه کم گذاشتیم.

 امام جمعه کرمان تصریح کرد: اگر در این سه محور تجدید نظر کنیم و برنامه‌های مناسب‌تری داشته باشیم، وضعیت نماز با آن چیزی که اکنون است ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: ما معتقد نیستیم همه را بالاجبار پای نماز بیاوریم و در نماز جماعت شرکت کنند بلکه باید بسترهایی فراهم شود تا خودبه‌خود اتفاقاتی که دوست داریم رقم بخورد.

نمازخانه‌های سراسر استان برای مهمانان نوروزی آماده شوند

محمدمهدی فداکار استان کرمان نیز اظهار کرد: اقامه نماز و پیگیری آن وظیفه ما است که در این زمینه برنامه‌ریزی انجام دهیم.

 وی بیان کرد: در تحقیقی که ارائه شد نشان می‌دهد که مردم دیندار هستند و اعتقاد دارند، اما عمل آنها ضعیف است به هزاران دلیل که یک بخش آن مربوط به خود ما مسؤولان است و بخش دیگر شرایط آن را فراهم نکرده‌ایم.

 فداکار تصریح کرد: باید تا قبل از شروع تعطیلات نوروز که همزمانی آن با ماه مبارک رمضان است یک گروهی متشکل از شورای اقامه نماز، اداره کل میراث فرهنگی، اوقاف و راهداری تشکیل شود و تمام نماز خانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی سراسر استان و همچنین ورودی‌ها و خروجی‌های استان را بررسی و چک ‌شود و حتما در همین هفته این کار انجام شود و نتیجه را به دستگاه‌های مربوطه گزارش دهید تا مشکلات را هر‌چه سریع‌تر رفع کنند.

 استاندار کرمان ابراز داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان غبار روبی مساجد به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه غفلت صورت نگیرد.

 فداکار در زمینه جشنواره فجر گفت: جوایز جشنواره فجر را پیگیری کنید تا هرچه زودتر به برگزیدگان داده شود و اگر در این زمینه با کمبود مالی مواجه هستید نامه‌ای بزنید تا هزینه آن را تأمین کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071491

مهمترین اخبار ایران و جهان: