نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 01:12

برگزاری اختتامیه بیست و سومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷

مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ دارالشهدا تهران در مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسؤولان و خانواده‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ دارالشهدا تهران در مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسؤولان و خانواده‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس عصر امروز برگزار شد.

در این مراسم از ۹ خانواده معظم شهید سرافراز منطقه ۱۷ تجلیل شد، سپس حاج مهدی سلحشوری مداحی کرد و گروه‌های سرود شهید فرجی و دختران طه نیز به اجرای آثار خود پرداختند.

 

 

در ادامه این مراسم سردار ابراهیم جباری، مشاور فرمانده سپاه و رئیس ستاد بیست و سومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ ضمن اشاره به لزوم جهاد تبیین اظهار کرد: در این برهه از زمان از کسانی که توان دارند خواهش می‌کنم که جهاد تبیین را در مدارس در دستور کار قرار دهند.

در ادامه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: منطقه ۱۷ از هر جهتی، از تعداد شهدا نسبت به جغرافیا و جمعیت گرفته تا مسائل دیگر نمونه است، مردم منطقه ۱۷ دین خودشان را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند‌ و مدرسه‌ و کوچه‌ای نیست که به آنجا برویم و شهیدی نبینیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران بدون شک در حوزه دفاعی و موشکی جز پنج‌ کشور برتر دنیاست و این اتفاق با همین جوانان و مردم که به سنت‌های الهی اعتقاد دارند رخ داده است، ادامه داد: در حوزه مسائل اقتصادی و فرهنگی چرا باید شرایط ما بگونه‌ای باشد که شرمنده مردم باشیم؟ چرا باید این ضعف‌ها باشد؟ من در سالگرد شهید تهرانی‌مقدم گفتم که دو باور متفاوت وجود دارد، در شمال و جنوب این جاده دو نوع صنایع متفاوت داریم، صنایع خودروسازی و صنایع دفاعی، در صنایع دفاعی در اوج افتخار و قدرت هستیم، در بخش دیگر در چه وضعی هستیم؟ این بخاطر همان مسئله تداوم‌ راه شهداست. ما امروز در حوزه اقتصاد باید همان مسیر را طی کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم ما امروز نقشی در اقتصاد ندارند و حدود ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است. منظور ما البته فقط این دولت نیست چراکه مدت‌هاست در این وضع قرار داریم که این اشتباه می‌باشد و اقتصاد تا دولتی باشد نه رشد می‌کند و نه فسادش تمام می‌شود.

قالیباف با تاکید بر الگوگیری از فرهنگ شهدا بیان کرد: ایران قوی وقتی تحقق پیدا می‌کند که ما سرمایه قوی داشته باشیم. اول سرمایه انسانی و سپس مادی که این‌ها در کشور در شرایط خیلی خوبی هم هستند اما به درستی از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. باید برای این‌ها چاره‌اندیشی شود و ما زمانی قوی خواهیم شد که تک تک مردم ما قوی شوند و در صورت انجام ندادن این کارها سرمایه‌های ما خواهند سوخت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069091

مهمترین اخبار ایران و جهان: