نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 11:48

شرط شهید شدن مطیع امر الهی بودن است

جانشین سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع گفت: شهدا در زمان حیات جزو اولیای الهی هستند، به نفس خود غلبه می‌کنند و در مسیر تقوا و بندگی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، در آیین گرامیداشت یاد ۱۳۸ شهید سازمان اتکا که در تالار بهشت برگزار شد، با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در خصوص کسانی که به پروردگار و پیامبران ایمان آورده‌اند، گفت: بالاترین رتبه کمال در این دنیا رسیدن به مقام شهادت است و پله نخست آن داشتن ایمان است.

وی در ادامه با اشاره به مفاهیم عناوین هجرت صغری و کبری، اضافه کرد: شهید دومین پله ای را که طی می‌کند، هجرت است. مقدمه جهاد اصغر، هجرت باطنی است. همچنین جهاد هم به دو دسته اصغر و اکبر تقسیم می‌شود، جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه افراد زمانی عاشق شهادت می‌شوند که خود را برای جهاد آماده کرده باشند، ادامه داد: ایمان مراتبی دارد، ایمان را می‌توان به ۱۰ پله تشبیح کرد که افراد با اعمال خود در رتبه‌های مختلف قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به بیانات شهید حاج قاسم سلیمانی، اضافه کرد: بررسی کردم تمام کسانی که در حرم شاهچراغ به شهادت رسیدند همه دارای ویژگی خاصی بودند، یکی از شهدا حافظ قرآن بود و حافظ قرآن تربیت کرده است، نماز اول وقت این شهید در کشورهای خارجی هم فراموش نمی‌شد! 

شیرازی با تکیه بر این استعاره که تیر و اسلحه چشم دارد و افرادی که خودساخته هستند را به مقام شهادت می‌رساند، ادامه داد: شهدا در زمان حیات جزو اولیای الهی هستند، به نفس خود غلبه می‌کنند و در مسیر تقوا و بندگی قرار می‌گیرند. شهید پیش از شهادت به رتبه‌ای می‌رسد که قدرت تشخیص آن‌ها به مراتب بالاتر از دیگر افراد است، دانستن زمان و مکان شهادت از سوی شهید که اغلب در وصیت‌نامه‌ها قید می‌شود از جمله همین موارد است.

شیرازی با تاکید بر اینکه جهاد باید فقط در مسیر پروردگار باشد، اظهار کرد: شهید از همه داراییخود  می‌گذرد، مال، مقام، جان و... هیچ‌کدام برای شهید ملاک نیست چرا که وابسته مال و دنیا نیست و دل از دنیا کنده است. بسیاری از شهدا در لحظات پایانی عمر خود به چهره فرزندشان نگاه نکردند تا راحت تر از دنیا دل بکنند.

این مقام مسؤول با اشاره به تعبیر امام خمینی «ره» مبنی بر اینکه شهدا امامزادگان عشق هستند، بیان کرد: ما امروز وارث شهدایی هستیم که هر یک برای ما یک الگو قلمداد می‌شوند.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید به اهمیت حفظ کرامت خانواده شهدا، تصریح کرد: هنر خانواده شهدا این است که برترین و عزیزترین خود را در راه خداوند هدیه کردند، این مقام را باید گرامی بداریم و به خانواده معزز شهدا تبریک بگوییم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024391

مهمترین اخبار ایران و جهان: