نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 15:48

سمنان رتبه سوم رشد اقتصادی در کشور را کسب کرد

استاندار سمنان گفت: در سال گذشته سمنان در زمینه رشد اقتصادی استان سوم کشور بود و نرخ بیکاری این استان نیز به ۵.۷ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان اظهار کرد: امروز افتخار ما این است که با وحدت، صمیمت و همدلی در جهت خدمت به مردم گام برمی‌داریم.

وی افزود: ۸۹ شهید والامقام عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر،‌ متعلق به استان سمنان است که یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم.

استاندار سمنان ادامه داد: در سال گذشته استان سمنان در زمینه رشد اقتصادی استان سوم کشور بود و در حوزه اشتغال نیز نرخ بیکاری به ۵.۷ درصد رسید که امری بسیار ارزشمند است.

هاشمی تصریح کرد: در سال گذشته، بالغ بر ۲۰ درصد تسهیلات کشور در راستای تقویت تولید و تحقق شعار سال، به واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم، ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان فعالیت داشتند که امروز این میزان با رشد ۱۰۰ درصدی، به ۱۴۲ واحد رسیده و در حوزه فرآوری معادن نیز سه معدن فعال به ۱۳ معدن فعال افزایش یافته است.

استاندار سمنان گفت: مطالبه به‌حق و هوشمندانه مردم دامغان در زمینه احداث بیمارستان جدید امروز محقق می‌شود و مردم این شهرستان طعم شیرین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان را می‌چشند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دستاوردها و اقدامات بسیار ارزنده‌ای طی مدت فعالیت خود در استان به دست آورده است که ضرورت دارد در راستای امیدآفرینی تبیین شود.

مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان نیز در این جلسه اظهار کرد: استاندار سمنان با توجه به حضور میدانی در استان و به ویژه شهرستان دامغان و تشکیل جلسات مختلف، اشراف کامل به این شهرستان دارد و تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و تسهیل امور به کار گرفته است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238047

مهمترین اخبار ایران و جهان: