نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 08:19

دیو هفت‌سر تخلفات آرد و نان در گنبدکاووس از بین رفت

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: تخلفات حوزه آرد و نان در شهرستان که مثل دیو هفت سر قوی شده بود، با مقاومت و پیگیری فرمانداری از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دهرویه در نشست با احزاب و گروه های سیاسی شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه بین احزاب و گروه های سیاسی همواره هم افزایی وجود داشته و دارای مرام نامه و چارچوب های خاص خود بوده، تلاش داریم تا در رفع چالش های شهرستان و انتخابات پیش رو از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه این نشست ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت تصریح کرد: از همه گروه ها و احزاب سیاسی مختلف تقاضا دارم در این نشست ها آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند‌. همه ما پایبند نظام جمهوری اسلامی بوده و باید به نظرات و اعتقادات سیاسی یکدیگر احترام بگذاریم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با گلایه از احزاب و گروه های سیاسی فعال در شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دولت ها می آیند و می روند آنچه باقی می ماند همین گروه ها و احزاب هستند که از دل مردم بوده و باید تقاضاهای به حق مردم را مطالبه کنند. متاسفانه گروه های سیاسی و احزاب در گنبدکاووس در این حوزه فعال نبوده و از مرام و باورهای خود فاصله دارند.

وی عمل نکردن به شعارهای سال توسط رهبرمعظم انقلاب در سالهای گذشته را یکی از عوامل ایجاد مشکلات نام برد و گفت: یکی از عوامل مسائل و مشکلات امروزی عمل نکردن به شعارهای سال بوده که مقام معظم رهبری در ابتدای هرسال به عنوان نگاه و افق کشور ترسیم می کردند.

* احزاب و گروه های سیاسی اهل مصامحه نباشند

دهرویه بیان کرد:‌ متاسفانه برخی از احزاب و گروه های سیاسی، شجاع و آزاد نبوده و در مقابل رفتار و حرکتی که از جانب آن‌ها نباشد مصامحه می کنند و یا در برابر موضوعی که منفعت آن‌ها در آن نهفته است شجاعت کاذب دارند‌.

وی بیان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم پیگیری امورات مردم‌نبوده و با این حجم کاری مواجه نبوده است. دغدغه های مردم و رفع آن از اولویت های این دولت بوده و تلاش دارد در حد توان خود، عقب ماندگی ها را مرتفع کند. اما واقع بین باشیم که این مشکلات مانند گرانی، تورم و غیره یک شبه و یا در یکسال گذشته به‌وجود نیامده و مربوط به سال‌های گذشته است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: اگر امروز میانگین درآمد مردم استان گلستان نصف میانگین درآمد سرانه کشور است، به خاطر هرزه گاهان سیاسی در استان گلستان در سالهای گذشته بوده که فقط و فقط بخاطر منفعت های شخصی استان را به این روز انداختند.

وی افزود: راهبرد دولت سیزدهم و به تبع آن استاندار گلستان، فرار از بازی‌های سیاسی بوده و خود را در کوچه و پس کوچه های حواشی سیاسی درگیر نکرده و پیگیر موضوعات و مسائل مردم است.

دهرویه خاطرنشان کرد: بنده هم در فرمانداری تمام تلاشم این است تا چالش های شهرستان را مرتفع کرده و خدمت صادقانه به مردم ارائه دهم. خوشبختانه در یکسال و اندی گذشته با تلاش های شبانه روزی مدیران مرتبط توانستیم مشکلات حوزه آب و برق که معضل چندساله مردم بوده را تا حدود زیادی مرتفع کنیم و این تلاش ها باعث شد تا در سال گذشته قطعی آب و برق نداشته باشیم.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم در کنار ورود قرارگاه سازندگی به موضوع آب مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق مرزی اعتبار در نظر گرفته که این رقم قابل توجه است.

* تقریب اقوام و وحدت مثال زدنی آنها در گنبدکاووس باید حفظ و تقویت شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به وحدت مثال زدنی بین اقوام مختلف در شهرستان ابراز کرد: رسالت مهم همه ما حفظ و تقویت وحدت و تقریب بین اقوام در شهرستان است. داشتن تعصب از سوی احزاب مفید بوده اما این تعصب باید بجا و برای نظام جمهوری اسلامی، کشور و همه مردم عزیز باشد و نگاه ما تنها به یک قوم یا مذهب خاص نباشد.

وی تخلفات حوزه آرد و نان را به دیو هفت سر تشبیه کرد و گفت: زمانی که به حوزه تخلفات آرد و نان ورود کردیم با دیو هفت سر مواجه شدیم که هر یک از سرها را قطع می کردیم یک سر دیگر قدعلم می کرد. زیاده خواهانی که چشم به سفره مردم دوخته و برای پایداری وضع موجود حاضر به پرداخت حق سکوت بودند. 

دهرویه ابراز کرد: هیچ حزب، گروه سیاسی و یا فردی به پشتوانه ما در شهرستان بلند نشد و یک تنه با اینها مبارزه کردیم. میزان مبلغ تخلفات این افرادبسیار زیاد و نجومی بود که قابل تصور نیست.

وی بیان کرد: در زمان جریان سازی فساد و نهادینه کردن آن احزاب و گروه های سیاسی کجا بودند که با این افراد مبارزه کنند. چرا همگی مهر سکوت بر لب زده و نظاره گر بودند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس بیداد می کند، احزاب و گروه های سیاسی در عرصه های مختلف فعال شده و در آموزش و بخش های دیگر کمک کنند. بزرگترین مشکل کشور و استان پیری جمعیت بوده و اگر امروز در برابر این پدیده اقدام نکنیم فردا جزو بدهکارترین کشورهای دنیا خواهیم بود.

وی گفت: جلسات بعدی با احزاب و گروه های سیاسی مدون تر و با برنامه ریزی قبلی بوده و موضوع جلسه آینده درباره نقش احزاب در حضور با شکوه مردم در انتخابات خواهد بود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251447

مهمترین اخبار ایران و جهان: