نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 10:27

سرباز مصری جبهه جدیدی در میدان مبارزه با اشغالگران ایجاد کرد

یک رسانه لبنانی گزارش داد که نتیجه عملیات سرباز مصری علیه ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد یک جبهه جدید در میدان مبارزه با این رژیم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار یک اینفوگرافیک به جزئیات عملیات محمد صلاح سرباز مصری علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این اینفوگرافیک آمده است: نام وی محمد صلاح و لقب او «شهید راه قدس» است. تاریخ وقوع عملیات محمد صلاح شنبه ۳ ژوئن جاری و مکان عملیات، نوار مرزی میان مصر و اراضی اشغالی و مشخصاً گذرگاه العوجه است.

این سرباز مصری سه مرتبه با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شد و سه تن از آنها را به هلاکت رساند.

سایت العهد در ادامه نوشت: نتیجه عملیات سرباز مصری، تاکید مجدد بر موضع ملت‌های عربی به ویژه ملت مصر علیه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و حمایت از گزینه مقاومت به شمار می‌رود.

این عملیات ضربه محکمی بر پیکر قدرت بازدارندگی ارتش رژیم صهیونیستی وارد آورد و کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را در موضع سختی قرار داد.

در ادامه این گزارش آمده است: عملیات محمد صلاح جبهه جدیدی در میدان مبارزه با دشمن صهیونیستی باز کرد که خارج از حساب و کتاب‌های مقامات این رژیم می گنجد.

سرباز مصری جبهه جدیدی در میدان مبارزه با اشغالگران ایجاد کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که به همراه پیکر این پلیس مصری، یک قبضه اسلحه، یک جلد قرآن کریم، یک چاقو و ۶ خشاب گلوله یافت شد.

«تال لیو رام» خبرنگار نظامی روزنامه معاریو نوشت: «محمد صلاح» سرباز ۲۳ ساله مصری برای این عملیات به دقت برنامه ریزی کرده بود، وی ۵ کیلومتر در مناطق بسیار ناهموار پیاده روی کرد تا به منطقه درگیری رسید، یک کوله پشتی حاوی تجهیزات، ۶ خشاب و یک چاقوی کماندویی حمل می‌کرد و از مکان سربازان ارتش اطلاع داشت.

در همین ارتباط، شبکه ۱۲ تلویزیون عبری در گزارشی اعلام کرد که سوال‌های جدی درباره عملیات روز شنبه وجود دارد که چگونه مجری عملیات بدون اینکه ارتش متوجه شود از مرز عبور کرده است؟ چگونه ارتش چند ساعت پس از کشته شدن نیروهایش متوجه انجام این عملیات نشده است؟

«یوسی یوشع» تحلیلگر ارشد یدیعوت آحارونوت با انتقاد از ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: این عملیات توسط نیروهای یگان «رضوان» حزب الله لبنان که از دیوار مرزی عبور کرده‌اند، انجام نشد، بلکه یک سرباز ساده مصری با یک اسلحه کلاشینکوف همه ارتش را به چالش کشید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1264903

مهمترین اخبار ایران و جهان: