نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 10:08

اعلام نام واحدهای اشتغال‌زای کهگیلویه و بویراحمد که توسط دستگاه قضا رفع مشکل شدند

دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری جلسات مختلف مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی و اشتغال‌زای استان را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه هم اندیشی راهکار‌های علمی تحقق شعار سال، مهار تورم و رشد تولید از ناحیه دستگاه قضا در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به مقوله مهم تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و راهکار‌های تحقق هر چه بیشتر آن در راستای رشد و رونق تولید اشاره کرد و گفت: بخشی از وظایف و تکالیف در راستای تحقق مقوله رشد تولید در جامعه، متوجه قوه قضاییه است، مانند تأمین امنیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور؛ لذا ضروری است ما در دستگاه قضایی به سازوکار‌های تحقق جامع و کامل این مقوله و مقولات مشابه اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: دستگاه قضا در عین مبارزه قاطعانه و بدون مماشات با فساد، باید به نحوی عمل کند که به امنیت سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی در کشور لطمه‌ای وارد نشود؛ همچنین کمک دستگاه قضایی به بخش خصوصی و فعالیت‌های اقتصادی، باید به شکلی باشد که تحت هیچ شرایطی منجر به ایجاد فساد در کشور نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به فلسفه تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: ما در دستگاه قضایی یک ستاد اقتصاد مقاومتی داریم؛ سؤال اساسی و مبنایی آن است که چه اقداماتی باید در این ستاد داشته باشیم که به اجرای برنامه‌هایمان در راستای کمک به تحقق شعار سال یاری رساند؟

وی گفت: در مدتی که ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه ایجاد شده، چه میزان وضعیت امنیت سرمایه گذاری بهتر شده؟ بدون تردید، قطعا اقدامات مثبتی صورت گرفته، اما کفایت نمی‌کند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد:به نظر می‌رسد در شرایط فعلی باید فواصل زمانی برگزاری جلسات این ستاد کاهش یابد؛ همچنین ضرورت دارد در جلسات این ستاد، میان بخش‌های مختلف قوه قضاییه برای رفع مشکلاتی نظیر ممنوع‌الخروجی‌ها، مسدودالحسابی‌ها، تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با واحد‌های تولیدی و ... هماهنگی ایجاد شود..

رییس قوه قضاییه بیان کرد: یکی دیگر از سازوکار‌های تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید از سوی قوه قضاییه، نقش‌آفرینی فعالانه نمایندگان دستگاه قضا در هیئت‌ها، شورا‌ها و ستاد‌هایی است که بر اساس قانون تشکیل شده‌اند.

در همین خصوص حسن نگین تاجی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از اقدامات ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته پرداخت و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از اشتغال و تولید و اجرای آن در ستاد، اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و با عنایت به وجود مشکلات فراروی بنگاه‌های تولیدی در استان، ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته با تشکیل بیش از ۱۱ جلسه و بررسی میدانی در ۳۵ برنامه بازدید، ۳۱۷ تقاضا، از بنگاه‌های اقتصادی، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را دریافت، و با ملاقات و حضور چهره به چهره و دعوت از سرمایه گذاران و نمایندگان دستگاه‌های دولتی، ضمن ارسال بیش از ۴۱۰ مکاتبه و تصویب بیش از ۱۲۰مصوبه و پیگیری آن‌ها در سال ۱۴۰۱ از تعطیلی ۳۲ واحد جلوگیری شد.

وی کارخانه آریا پالایش دنا، طبیعت کیان، آزالیا صنعت، تولیدی محصولات پلاستیکی صداقت، ناژوان گیاه، نیما تهویه مطبوع، آب معدنی آب برف چنار، نماسازان مروارید، مجتمع گردشگری سی سخت، مجتمع تفریحی گردشگری موگرمون، مجتمع گردشگری پاتاوه، مجتمع تفریحی گردشگری پارک بازی خضوعی، مجتمع نان و تولید محصولات کوبودنا، کارخانه قند یاسوج، پرورش ماهی احمدی، کارخانه شریعت حسن پور، کارخانه تولید گوشت مرغی خادمی، آب معدنی ساترا، ستاره درخشان، کارخانه فولاد نور جم، طرح‌های گلخانه‌ای استان، طرح‌های شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، کارخانه بازیافت یاسوج، سنگ‌های تزئینی باشت، کارخانه محصولات بهداشتی سینره، مجتمع آموزشی بین المللی دیانا، مجتمع زنجیره‌ای محصولات غذایی باشت، مجتمع تفریحی خدماتی و پمپ بنزین گچساران، آب معدنی ۴۴۳۵ دنا، مجتمع تفریحی گردشگری تله کابین آبشار یاسوج و کارخانه شن و ماسه آشنا را ازجمله واحد‌های احیا شده با کمک دادگستری استان دانست.

رئیس ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان افزود: با اقدامات صورت گرفته در مجموع با احیاء و تثبیت فرصت‌های شغلی و بازگشت به کار تعدادی از کارگران، از بیکار شدن بیش از ۱۲۵۰ نفر جلوگیری شد که با توجه به معضل بیکاری و مشکلات زیرساخت‌های اشتغال، آمار بسیار خوب و کم نظیری است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه قند به عنوان نماد صنعت استان، تصریح کرد: با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و پیگیری‌های دادگستری استان در سال جاری، شهد احیاء و شروع بکار مجدد کارخانه قند، کام کارگران و مردم عزیز استان را شیرین خواهد کرد.

 نگین تاجی ضمن یادآوری شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: کارکنان دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید نیز ضمن هدف گذاری و تلاش بیشتر اقدامات خود را در حمایت از تولید و سرمایه گذاری ادامه و افزایش خواهند داد.

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس هیئت مدیره شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج در گفت‌وگو با میزان گفت: زمانی که کارخانه قند را تحویل گرفتیم جز انباری از ماشین آلات فرسوده چیزی نبود و زیر ساختی در آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: در شرایط سختی به احیا این کارخانه اقدام کردیم، مشکلات فنی و حقوقی عدیده‌ای داشتیم که حتی نمی‌توانستیم یک افتتاح حساب ساده داشته باشیم، اما با وجود مشقت‌ها شروع به فعالیت کردیم.

نادری گفت: خوشبختانه با تدبیر گام به گام مسائل برطرف شد و کار‌های اورهال و بازسازی به صورت دقیق انجام شد و بدون اینکه اینگونه کار‌ها را برونسپاری کنیم توانستیم با کارگران قبلی کارخانه که هم بومی استان و هم به لحاظ فنی مسلط بودند، کار را در دست گرفته و کار‌های بزرگی در بازه زمانی کوتاهی انجام دادیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج در ادامه گفت: در بحث حمایت و همکاری درون استانی، باید از دستگاه قضایی تشکر کنم، چرا که کمک دستگاه قضا متمایز از سایر دستگاه‌ها و تا آخرین قدم کنار ما بود.

نادری با تقدیر از نگین تاجی رئیس دادگستری استان کهگیلویه و سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان گفت: این عزیزان با بازدید از مجموعه، در جریان مشکلات موجود قرار گرفته و عنایت ویژه‌ای به مجموعه داشتند و تا حصول نتیجه در کنار ما بودند و اگر نبود کمک‌های دستگاه قضایی هنوز گره‌های کوری وجود داشت که به نتیجه رسیدن آن ممکن نبود.

وی با اشاره به یکی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از این کارخانه گفت: کارگرانی که سابقا در این مجموعه فعالیت داشته و مطالباتی از آن داشتند حکم توقیف اموال و مسدودی حساب‌ها راگرفته بودند که با کمک مجموعه قضایی استان توانستیم این موضوع را حل کنیم.

نادری ادامه داد: برخی از زمین‌ها در مالکیت قبلی کارخانه به فروش رفته بود که با هماهنگی‌هایی توانستیم این اموال را عودت دهیم در واقع مشکلی که ممکن بود حل آن سال‌ها زمان ببرد، با کمک دستگاه قضایی استان به سهولت بر طرف شد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1248747

مهمترین اخبار ایران و جهان: