نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 18:54

اردوگاه هواداران «بولسونارو» در برازیلیا تخلیه شد

برزیل از تخلیه کامل اردوگاه هواداران «بولسونارو» در برازیلیا پس از ۲ ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برازیلیا امروز سه شنبه اعلام کرد که اردوگاه هواداران «بولسونارو» (رییس جمهور پیشین این کشور) در پایتخت برزیل که ۲ ماه برپا بود به صورت کامل تخلیه شده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نفر توسط پلیس برزیل برای بررسی و تحقیقات در این ارتباط بازداشت شده و باقی افراد نیز متفرق شده اند.

همچنین هیچ گزارشی از بروز ناآرامی های جدید وجود ندارد.

نیروهای امنیتی برزیل دیروز دوشنبه برچیدن چادرهای هواداران «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور سابق این کشور را آغاز کردند.

پپلیس و نیروهای امنیتی برزیل پس از اعلام هشدارهایی به آشوب گران در این خصوص، به این اقدام مبادرت ورزیدند.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک روز گذشته به نقل از یک رزنامه اسپانیایی در خصوص آمار زخمی‌های ناآرامی‌های اخیر در برزیل اعلام کرد که تا دیروز ۴۶ نفر در این حوادث مجروح شده و به بیمارستان‌های پایتخت انتقال یافته اند. ۶ نفر از ۴۶ نفری که در بیمارستان برازیلیا بستری شده و در وضعیت وخیم بودند و ۲ نفر به مراقبت های پزشکی ویژه نیاز داشتند.

برچیدن چادرهای هواداران «بولسونارو» در برزیل/ ۴۶ تَن زخمی شدند

یک هفته پس از تحلیف و آغازبه‌کار رسمیِ «لولا داسیلوا»، رئیس جمهور جدید و چپ‌گرای برزیل، هواداران «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهو غرب گرای پیشین این کشور و رقیب شکست‌خورده لولا در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، به ساختمان کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست‌جمهوری حمله کردند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره تقریباً تمام سران کشورهای آمریکای لاتین و بقیه جهان این اغتشاش و شورش هواداران بولسونارو را محکوم کردند. برای مقابله با معترضان در پایتخت، رئیس‌جمهور برزیل دستور داده تا ارتش و نیروهای فدرال وارد عمل شوند.

کشورهای آرژانتین و شیلی رسماً از برزیل خواسته‌اند که برای کمک به نیروهای پلیس این کشور، نیروهای ویژه به برزیل اعزام کنند. پس از ساعت‌ها زدوخورد شدید نیروهای نظامی و معترضان، هم‌اکنون در تمام نقاط پایتخت، ایستگاه‌های ایست‌وبازرسی برپا شده و فرماندار پایتخت نیز برکنار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968491

مهمترین اخبار ایران و جهان: