نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 17:04

هوشمندسازی مزار شهدای پارس‌آباد در دستور کار است

پارس آباد - فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: هوشمندسازی مزار شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با نصب بارکدخوان ارائه مشخصات و معرفی شهدا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعدازظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در فرمانداری شهرستان پارس آباد اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با نصب بارکد در سنگ قبر مزار شهدا علاوه بر نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و فوت و محل شهادت شهید اطلاعاتی مانند وصیت نامه‌ها و خاطرات و فیلم و صدا و آثار به جا مانده از شهدا را که پل ارتباطی میان جوانان و آحاد ملت باشد، قابل مشاهده خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تکریم خانواده شهدا از شاخص‌های اصلی سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز امنیت و اقتدار کشور مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و جانبازان است و باید رشادت‌های شهدا را از طریق تربیت نسل جوان انقلابی و تولید محتوای ارزشی در فضای مجازی به نسل‌های امروزی و آینده انتقال دهیم‌.

فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه الگو سازی از شهدا برای نسل جوان هدف اصلی برگزاری کنگره شهدای است، گفت: معرفی الگوی رفتاری و کرداری شهدا از مهمترین اقدامات برای نسل آینده بشمار می‌رود و یادواره‌های شهدا بهترین مکان برای این امر مهم است.

جهان‌بین در طول سال تحصیلی دوشنبه‌های هر هفته در یکی از مدارس‌های شهرستان پارس آباد یادواره‌های شهدا با شعار «هر مدرسه یک یادواره» در دستور کار آموزش پرورش قرار گرفته است که نقش مهمی در راستای تربیت دینی دانش آموزان دارد.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد اضافه کرد: خانواده شهدا ولی نعمتان ما هستند و دیدار و تکریم خانواده شهدا موجب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و ارتقای روحیه کار جهادی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968247

مهمترین اخبار ایران و جهان: