نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:29

ورزش در روستاهای استان زنجان به برکت انقلاب اسلامی رونق گرفته است

زنجان-مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، شاهد توسعه و رونق ورزش در حوزه زیرساختی و تعداد ورزشکاران در روستاهای کشور و به تبع آن استان زنجان هستیم.

جواد بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، برخورداری روستاهای استان از زیرساخت‌های ورزشی را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلام برشمرد و اذعان کرد: در همین راستا و برای تدام این نقش، سه روستا در شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود از نعمت زمین چمن مصنوعی طی ایام‌الله دهه فجر برخوردار شدند.

وی با یادآوری اینکه به بهره‌برداری از سه چمن مصنوعی در سه روستای مذکور تعداد زمین چمن افتتاح شده در استان زنجان طی سال‌جاری به ۱۳ قطعه زمین چمن مصنوعی رسید، خاطرنشان کرد: بی‌شک اهتمام به مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین راهکارهای تمرکززدایی در حوزه ورزش است که خوشبختانه تا به امروز توانسته‌ایم با توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در این مناطق به این مهم دست یابیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه ایام‌الله دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه ورزش به شمار می‌رود، تصریح کرد: بی‌تردید افتتاح سه زمین چمن مصنوعی در روستاهای خیرآباد، قلعه‌جوق و گلابر حاکی از آن است که یکی از برنامه‌های جدی دولت در حوزه ورزش، برخوردار کردن همه اقشار جامعه به ویژه مناطق روستایی از این حیث است.

بازرگان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ پروژه عمرانی در حوزه ورزش با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان داریم، افزود: یکی از اولویت‌ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی است، هر چند در این راستا با محدودیت‌های شدید مالی مواجه هستیم اما تلاش می‌کنیم پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا را با تخصیص اعتبار در اولویت بهره‌برداری قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های ورزشی در ایام‌الله دهه فجر، حدود ۳۳۰۰ مترمربع به فضاهای ورزشی استان اضافه خواهد شد، ابراز کرد: اعتباری که برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده حدود ۳۵ میلیارد ریال بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016947

مهمترین اخبار ایران و جهان: