نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 12:36

ارزیابی ۱۲هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده /توزیع بیش از ۳۰هزارچادر بین زلزله‌زدگان

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی ارزیابی شده‌اند و تاکنون بیش از ۳۰ هزار دستگاه چادر توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری خوی اظهارداشت: از تلاشگران جمعیت هلال احمر که شبانه‌روز در خدمت مردم هستند، قدردانی می کنیم.

وی ادامه داد: با تعاملات خوب مجموعه‌های امدادی، تمام دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان، نیروهای نظامی و انتظامی، خدمات حداکثری به زلزله‌زدگان ارائه شده است.

معتمدیان تصریح کرد: با وجود آسیب‌ها، از همان ساعات اولیه تمامی شریان‌های حیاتی از جمله آب و برق و گاز شهرستان وصل شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مهمترین کار، بسیج امکانات برای اسکان اضطراری بوده است گفت: بحث ارزیابی خسارت‌ها در مناطق شهری و روستایی با ۱۳۰ گروه آغاز و تا پایان امشب برای ارائه به دولت جمع بندی می‌شود.

وی یادآور شد:از پیگیری‌های رئیس جمهور محترم حضور معاون اول و مدیران ارشد کشور در منطقه قدرانی می‌کنیم و این نشان از اهمیت خدمت مسؤلان کشور به مردم است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امکانات در اسکان‌های اضطراری تجمیع شده و خدمات کامل به مردم داده می‌شود گفت:۶۰ اردوگاه ایجاد شده و تا یکصد اردوگاه افزایش خواهد یافت.

معتمدیان خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی ارزیابی شده‌اند و تاکنون بیش از۳۰هزار دستگاه چادر توزیع شده استو درگاه های اطلاع رسانی و جلب نظرات مردم ایجاد شده است.

وی یاد آور شد: ٦٠ اپراتور به صورت ٢٤ ساعته آماده دریافت مشکلات مردم زلزله زده هستند وگروه‌های جهادی، خیرین و موکب داران در منطقه فعالانه کار می کنند و قدردان آنان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: روزانه یکصد هزار پرس غذای گرم‌ توزیع می شود و مردم به شایعات توجه نکنند؛ امکان پیش بینی زلزله وجود ندارد.

وی ادامه داد: سیاست دولت و تاکید رئیس جمهور محترم بازسازی مناطق آسیب دیده است.

وی بیان کرد:روز یکشنبه در جلسه هیات دولت برای جلب حمایت های دولت حضور خواهیم یافت.

معتمدیان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی با حمایت دولت و همکاری  مردم در منطقه صورت می‌گیرد عنوان کرد: رسانه‌ها در نهادینه‌سازی مقاوم سازی منازل مسکونی و واحدهای دامی کمک کنند.

وی گفت: تمامی تعهدات خود را در بازسازی مناطق زلزله زده ۱۳ مهرماه شهرستان خوی انجام داده‌ایم‌ و تلاش می‌کنیم با بسیج امکانات و مشارکت نهادهای حاکمیتی و کمک‌های دولت، هزینه بازسازی واحدهای مسکونی کاهش یابد و با سرعت و دقت، کار بازسازی مناطق زلزله زده را انجام می دهیم.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016647

مهمترین اخبار ایران و جهان: