نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 21:16

به دنبال محصولات کشاورزی سالم هستیم

دیدار معاون وزیر کشاورزی کشور بلاروس و هیات همراه با سرپرست سازمان حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران در این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، در این دیدار حسین رنجبر اقدم با بیان اینکه کشور ایران دارای تنوع اقلیمی است و این تنوع اقلیم یک امتیاز ویژه برای ایران ایجاد کرده است اظهار داشت: از توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش کشاورزی به خصوص موضوعات مربوط به سازمان حفظ نباتات استقبال می‌کنیم.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای غربی علیه دو ملت ایران و بلاروس بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف به خصوص کشاورزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ارتباطات دو کشور باید بیش از پیش گسترش یابد افزود: در حوزه‌های کشاورزی و صادرات و واردات محصولات کشاورزی می‌توانیم گام‌های بلند تری را بر داریم.

رنجبر اقدم به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در کشور ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ما به کیفیت، سلامت از کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی اهمیت خاصی قائلیم و راهبردهای مختلفی را برای این منظور بکار می‌بندیم.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در مدیریت آفات، علف‌های هرز و بیماری‌ها ایمن ترین مسیر را انتخاب می‌کنیم.

وی به استفاده از دانش در فرایند کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: سازمان حفظ نباتات کشور از برنامه‌های مبتنی بر علم و دانش استقبال می‌کند و به همین خاطر سعی می‌کنیم از ارتباطات بین المللی و دانش روز دنیا برای این امر بهره بگیریم.

رنجبر اقدم با اشاره به استفاده از روش‌های غیر شیمیایی در فرایند تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که پیگیر آن هستیم کنترل بیولوژیک است که تا حد ممکن از مواد شیمیایی استفاده نکنیم و سلامت محصولات مان را بیشترتضمین کنیم.

وی در پایان از واردات محصولات از کشور بلاروس به ایران اشاره کرد و گفت: از محصولات کشاورزی با کمترین آلاینده‌ها استقبال می‌کنیم چرا که هدفمان این است که مصرف کننده با خیال آسوده از محصولات استفاده کند.

پیش از این معاون وزیر کشاورزی کشور بلاروس گزارشی از وضعیت کشاورزی کشور بلاروس ارائه کرد و خواستار توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف کشاورزی شد.

وی ابراز امیدواری کرد در سفر رئیس جمهور کشور بلاروس به ایران موافقت نامه همکاری بین ایران و بلاروس در زمینه حفظ‌نباتات به امضا طرفین برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983391

مهمترین اخبار ایران و جهان: