نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 08:05

حمله گروه تروریستی جبهه النصره به منطقه کاهش تنش ادلب سوریه

منطقه کاهش تنش ادلب سوریه مورد حمله گروه تروریستی جبهه النصره قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرلشکر اولگ یگوروف، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) از هدف قرار گرفتن منطقه کاهش تنش ادلب سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه در این ارتباط اعلام کرد که گروه تروریستی جبهه النصره طی ۲۴ ساعت گذشته یک بار منطقه کاهش تنش ادلب سوریه را گلوله باران کرد.

سرلشکر یگوروف گفت: یک حمله گلوله باران از مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش ادلب طی روز گذشته در استان لاذقیه به ثبت رسیده است.

مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه در فوریه ۲۰۱۶ تأسیس شد و هماهنگی ارسال کمک های بشردوستانه و نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه را برعهده دارد.

بسیاری از گرووه های تروریستی در سوریه مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار دارند و دو روز پیش نیز وزارت خارجه سوریه اقدام دولت آمریکا مبنی بر تحریم بخش بهداشت این کشور را محکوم کرد و خواستار اقدام بین المللی برای توقف اقدامات خصمانه واشنگتن شد. وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دمشق هدف قرار دادن مجدد بخش بهداشت این کشور توسط دولت ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: اقدامات خصمانه جدید دولت آمریکا از فروش تجهیزات یا ارائه خدمات، پشتیبانی یا قطعات یدکی به تعداد زیادی از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سوریه ممانعت می‌کند. در این بیانیه همچنین آمده است: اقدامات غیرانسانی جدید آمریکا در چارچوب اقدامات قهری غیرقانونی یکجانبه و محاصره غیرقانونی و غیراخلاقی واشنگتن علیه مردم سوریه است.

وزارت امور خارجه سوریه ادامه داد: این اقدامات بار دیگر بی اعتباری ادعاهای مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر وجود استثناهای بشردوستانه از این اقدامات را نشان می‌دهد.

در بیانیه مذکور آمده است: هدف قرار دادن بیمارستان‌هایی که به میلیون‌ها سوری خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند، از جمله بیمارستان کودکان، نیازمند اقدام فوری سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ برای پایان دادن به این اقدامات خصمانه است.

وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد: این اقدامات نقض آشکار مفاد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه است و مانع از تلاش‌های دولت سوریه و شرکای بشردوستانه بین المللی برای بهبود شرایط زندگی و ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای شهروندان سوریه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983903

مهمترین اخبار ایران و جهان: